اخبار استان ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان؛

کارخانه آهک هیدراته پلدختر در ۴ فاز احداث می شود

کارخانه آهک هیدراته پلدختر در ۴ فاز احداث می شود
کارخانه آهک هیدراته پلدختر در ۴ فاز و با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن در سال احداث می شود.
  بزرگنمايي:

 محمدرضا صفی خانی در جلسه بررسی زیرساخت های کارخانه آهک هیدراته پلدختر ، اظهار داشت: کلنگ طرح آهک هیدراته استان لرستان با مشارکت شرکت «ایمیدرو» به زمین زده شد.

وی تصریح کرد: تولید بلوک های ASE ، آهک صنعتی، آهک هیدراته و نانو کربنات کلسیم محصول کارخانه آهک هیدراته پلدختر بوده و این طرح تولید صنایع معدنی غیرفلزی را شامل می شود.

وی به همکاری دستگاه هایی همچون سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، راه و شهرسازی، شرکت گاز و … برای ثبت معدن آهک هیدراته اشاره کرد و بیان داشت: همه مقدمات کار برای راه اندازی کارخانه بزرگ آهک هیدراته پلدختر آغاز شده و معدن مورد نظر ثبت و مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه کارخانه آهک هیدراته پلدختر شامل 4 فاز مختلف است، افزود: تیم سرمایه گذاری آمادگی دارد بلافاصله نسبت به آغاز عملیات اجرایی این کارخانه اقدام کند.

صفی خانی خواستار تامین زیرساخت های مورد نیاز این کارخانه و مشخص شدن زمین آن شد و عنوان کرد: تا کنون تنها موافقت اصولی برای فاز تولید آهک هیدراته این کارخانه داده شده و اگر سرمایه گذار راغب باشد می توان ظرف کمترین زمان ممکن موافقت اصولی 3 فاز دیگر این کارخانه را صادر کرد.

بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته پلدختر ظرف 36 ماه

نماینده شرکت صنایع معدنی ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: مجموعه ای که ما به آن ورود کرده ایم در قالب 4 فاز مستقل اجرایی تعریف می شود که محصول هر یک از آن ها مورد مصرف بخش بعدی قرار می گیرد.

ملک محمدی بیان داشت: تولید بلوک های ASE ، آهک صنعتی، آهک هیدراته و نانو کربنات کلسیم محصول کارخانه آهک هیدراته پلدختر بوده و این طرح تولید صنایع معدنی غیرفلزی را شامل می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیتی در کشور عراق برای ترانزیت بلوک های ASE از طریق لرستان به وجود آمده کارشناسان ما بعد از بررسی پیشنهاد دادند اجرای دو فاز تولید بلوک های ASE و آهک صنعتی به طور همزمان انجام شود زیرا اگر این دو فاز با هم به بهره برداری برسند بازار عراق را از دست نخواهیم داد و بازگشت به سرمایه نیز سریعتر انجام می شود.

150 هزار تن آهک هیدراته تولید خواهد شد

نماینده شرکت صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه این ظرفیت در مجموعه ما و شرکت ایمیدرو وجود دارد که هر 4 فاز کارخانه را با همدیگر جلو ببریم، افزود: لازم است در مجاورت این کارخانه یک شهرک صنعتی شکل بگیرد تا محصولات تولیدی کارخانه را مصرف کند دیگر تولیدات آن به صورت نیمه خام و نیمه فرآوری فروخته نشود.

ملک محمدی ظرفیت تولید آهک هیدراته در این کارخانه را 150 هزار تن در سال دانست و گفت: برآورد ما برای ساخت این کارخانه حدود 36 ماه بوده که در طول این مدت می توان مجوزهای لازم برای ایجاد شهرک های غیردولتی را پیش برد تا به کارخانه ملحق شود.

وی بیان داشت: امیدواریم با همراهی که در مجموعه استان وجود دارد بتوانیم مطابق برنامه زمان بندی پیش بینی شده کارخانه آهک هیدراته پلدختر را به بهره برداری رسانده و زمینه اشتغال و شکوفایی جوانان را فراهم کنیم.





   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد