اکتشاف و ماشین آلات

جزئیات فراخوان ۴ محدوده اکتشافی ایمیدرو

جزئیات فراخوان ۴ محدوده اکتشافی ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر امور اکتشاف ایمیدرو سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان فراخوان ۴ محدوده اکتشافی را برای واگذاری به متقاضیان واجد صلاحیت فنی و مالی‌ آغاز کرده و به زودی نیز پنجمین محدوده اکتشافی برای واگذاری، فراخوان می شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-  مدیر امور اکتشاف ایمیدرو سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان فراخوان 4 محدوده اکتشافی را برای واگذاری به متقاضیان واجد صلاحیت فنی و مالی‌ آغاز کرده و به زودی نیز پنجمین محدوده اکتشافی برای واگذاری، فراخوان می شود.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، علی اصغرزاده گفت: در این فراخوان عمومی، محدوده های پهنه پلی متال گلوجه زنجان، پروانه اکتشافی سنگ آهن چاه باشه 1و2 یزد، گواهی کشف آگات شکرآب اصفهان و پروانه اکتشافی طلای نیکوئیه قزوین به واجدان شرایط واگذار می شود.
وی در مورد محدوده سنگ آهن چاه باشه 1 و2 یزد اظهار کرد: در این محدوده که در شمال یزد قرار دارد، بالغ بر 10 میلیون تن ذخیره قطعی کشف شده که با اکتشافات تکمیلی امکان کشف ذخایر بیشتر هم وجود دارد ضمن این محدوده دارای منگنز هم است.
اصغرزاده درباره طلای گلوجه زنجان گفت: فعالیت های اکتشافی انجام شده در گلوجه نشان می دهد که دارای ذخیره قابل توجهی است که با اکتشافات تکمیلی امکان افزایش نیز وجود دارد.
وی افزود: در محدوده طلای نیکوئیه قزوین نیز فعالیت های اکتشافی انجام شده که ادامه کار توسط بخش خصوصی با دانش فنی مناسب ادامه کار انجام خواهد شد.
اصغرزاده ادامه داد: محدوده آگات شکرآب اصفهان نیز دارای سنگ های نیمه قیمتی است که برای نگین انگشتر و یا صنایع دستی کاربرد دارد. تاکنون بیش از 2000 کیلوگرم ذخیره در رنگ های متنوع اکتشاف شده است.
این فراخوان با توجه به قوانین و مقررات جاری کشور و قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و در راستای برنامه های ایمیدرو و تامین نظر هیات دولت مبنی بر لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیت های اقتصادی کشور آغاز شده است.
به گفته اصغرزاده، به منظور رعایت اصل رقابت بین متقاضیان واجد صلاحیت فنی،‌ مالی و دارای تجربیات مفید و مرتبط با موضوع این فراخوان، انجام می شود.
مدیر امور اکتشاف ایمیدرو ادامه داد: متقاضیان باید توانمندی مالی، فنی و تخصصی برای انجام عملیات موضوع مزایده و سوابق اجرایی مفید و مرتبط با موضوع فراخوان را دارا باشند.
وی اظهار کرد: همچنین متقاضیانی که به صورت مشارکت یا کنسرسیوم تمایل به شرکت در فراخوان دارند مکلف هستند "مشارکت نامه" یا "موافقت نامه" فی مابین را به همراه سایر و مدارک مربوطه ارائه کنند.
اصغرزاده گفت: متقاضیان واجد شرایط که تمایل به شرکت در هر کدام از مزایده های ذکر شده را دارند، می توانند برای اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت اسناد مربوط به شرایط شرکت در همان مزایده، به دبیرخانه کمیسیون معاملات ایمیدرو مراجعه کنند.
وی افزود: متقاضیان برای دریافت اسناد حداکثر تا ساعت 12 روز پنجشنبه 21بهمن 95 فرصت دارند و زمان تحویل و عودت اسناد نیز پایان وقت اداری (ساعت 16) روز سه شنبه سوم اسفند ماه آینده تعیین شده است.
اصغرزاده ادامه داد: ایمیدرو از سال 93 فعالیت های اکتشافی در سطح 250 هزار کیلومترمربع از مساحت کشور را آغاز و تاکنون میلیون ها تن ذخیره جدید مواد معدنی را کشف کرده است.
مدیر امور اکتشاف ایمیدرو درباره پنجمین محدوده اکتشافی برای اعلام فراخوان گفت: در آینده نزدیک فراخوان دیگری برای محدوده سنگ آهن شیطور در استان یزد اعلام خواهد شد. در این محدوده بیش از 23 هزار متر حفاری صورت گرفته و ذخیره 50 میلیون تنی آن قطعی شده است که به احتمال زیاد با اکتشافات تکمیلی به دو تا سه برابر این رقم خواهد رسید.
اصغرزاده افزود: ایمیدرو با فعالیت های اکتشافی ، ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده و وظیفه دارد با یافتن ذخیره و جذاب کردن آنها، محدوده ها را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت های اکتشافی انجام شده توسط ایمیدرو ، محدوده های دیگری نیز وجود دارد که بتدریج از سال آینده به فراخوان گذاشته خواهد شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد