صنایع معدنی

استاد دانشگاه معدن در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

تولید‌کنندگان صنایع معدنی نیازمند وام‌های دولتی

تولید‌کنندگان صنایع معدنی نیازمند وام‌های دولتی
پایگاه خبری معدن نیوز- یک استاد دانشگاه معدن گفت: دو سال گذشته را صنایع معدنی در رکود گذرانده‌اند و این مسئله به دلیل عملکرد ضعیف بر روی صنایع معدنی است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- یک استاد دانشگاه معدن گفت: دو سال گذشته را صنایع معدنی در رکود گذرانده‌اند و این مسئله به دلیل عملکرد ضعیف بر روی صنایع معدنی است.
فیروز علی نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: مسئولان مربوطه باید بر روی منابع معدنی بهتر کار کنند و سرمایه گذاری‌های خوبی وارد این حوزه کنند چرا که بدون سرمایه‌گذاری مناسب امکان خروج از رکود وجود ندارد.
وی افزود: البته یکی از مواردی که باعث شده صنایع معدنی همچنان در رکود باشند رکود بر صنعت ساختمان است و تا زمانی که صنعت ساختمان رشد نکند شاهد پیشرفت در صنایع معدنی نخواهیم شد.
علی نیا خاطر نشان کرد: رکودی که در حال حاضر بر فولاد و سنگ آهن و سیمان مستولی شده با رونق ساختمان‌سازی و آغاز پروژه‌های عمرانی دولتی به رونق می‌رسد. البته لازم است دولت وام‌های کم بهره‌ای را در اختیار صنایع معدنی قرار دهند تا آنها بتوانند مشکلات مالی خود را بر طرف کنند زیرا مسائل مالی بسیاری از کارخانه‌ها را به تعطیلی کشانده است.
این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه دیگر در بازار‌های ایران نه خریدار و نه تولید‌کننده قوی و فعال وجود دارد، بسیاری انگیزه‌های خود را از دست داده‌اند که این مسئله باعث شده بازارهای چین قوی و فعال شود.
علی نیا عنوان کرد: متاسفانه چین سنگ آهن را به صورت خام خریداری می‌کند و سپس فرآوری شده به ایران می‌فرستد و ارزش افزوده بسیاری را نصیب خود می‌کند.
وی اشاره کرد: قرار بود تا سال 1404 تولید آهن و فولاد به 57 تن برسد اما تا کنون تنها 27 میلیون تن تولید داشته‌ایم که میزان آن طی ماه‌های اخیر کاهش داشته و اگر شرایط اینگونه ادامه پیدا کند بعید به نظر می‌رسد به این میزان برسیم.
استاد دانشگاه معدن بیان کرد: ذوب آهن و بسیاری از کارخانه مقدار زیادی آهن و فولاد در انبارهای خود ذخیره کرده‌اند چرا که خریداری برای آنها وجود ندارد. باید تلاش شود برای صنایع مادر در داخل کشور پیدا کنیم تا تولید‌کنندگان انگیزه مظاعفی یرای تولید پیدا کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد