معدن

گزارش مرکز آمار از رشد اقتصادی شش ماه نخست 95 نشان داد

معدن منفی تر از صنایع معدنی

معدن منفی تر از صنایع معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران رشد اقتصادی ایران بدون در نظر گرفتن نفت به ۹/. درصد رسیده است که بخش معدن با منفی ۳/۷ و گروه صنایع معدنی با منفی ۹/. درصد اثر منفی بر میانگین رشد اقتصادی کشور داشته‌اند که نکته قابل توجه رشد منفی تر بخش معدن نسبت به صنایع معدنی است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران رشد اقتصادی ایران بدون در نظر گرفتن نفت به 9/. درصد رسیده است که بخش معدن با منفی 3/7 و گروه صنایع معدنی با منفی 9/. درصد اثر منفی بر میانگین رشد اقتصادی کشور داشته‌اند که نکته قابل توجه رشد منفی تر بخش معدن نسبت به صنایع معدنی است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مرکز آمار با اعلام اینکه رشد اقتصادی بدون نفت ایران بسیار پایین بوده است آمار بدترین و بهترین تولید ناخالص داخلی در بخش‌های اقتصادی را منتشر کرد که بر مبنای آن بخش معدن با وجود آن‌که چندان متاثر از تحریم‌ها و مشکلات فناوری نبوده رشد منفی 3/7 درصد را تجربه کرده است که ناشی از رکود ساختمان و نبود تقاضا در بازار داخلی است زیرا درحال‌حاضر بخش ساختمان در شش ماه نخست 95 رشد منفی 13 درصد داشته است و بیشترین بازخورد را بر روی بخش‌های ساختمانی خواهد داشت.
با توجه به اینکه در چند ماه اخیر شاهد افزایش قیمت صنایع معدنی و آهن آلات بوده‌ایم میزان تولیدات این بخش بهبود یافته است و این موضوع باعث شده در مقابل بخش معدن که همچنان درگیر رکود ناشی از بخش مسکن و نداشتن قابلیت رقابت‌پذیری با بازارهای بین‌المللی است نتوانسته جهشی برای تولید ناخالص ملی داشته باشند از این رو باید در شش ماه دوم سال دید که آیا در بخش مسکن رونقی به وجود می‌آید یا رشد اقتصادی بخش صنایع معدنی می‌تواند میزان تقاضای مواد معدنی را افزایش دهد.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد