معدن

آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح معدن و صنایع معدنی تا نیمه نخست ۹۶

آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح معدن و صنایع معدنی تا نیمه نخست ۹۶
پایگاه خبری معدن نیوز- ایمیدرو عملیات اجرایی۱۰ طرح در بخش معدن و صنایع معدنی را تا پایان نیمه نخست سال آینده (۹۶) آغاز می کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- ایمیدرو عملیات اجرایی10 طرح در بخش معدن و صنایع معدنی را تا پایان نیمه نخست سال آینده (96) آغاز می کند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، این سازمان در راستای ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و جلوگیری از خام فروشی ، طرح های توسعه ای جدیدی را شامل واحد تولید عناصر نادر خاکی (صنعتی- موبایل)، واحد تولید اسید فسفریک (فسفات اسفوردی)، واحد تولید کنسانتره سرب و روی مهدی آباد (800 هزار تن کنسانتره روی و 80 هزار تن کنسانتره سرب – نقره)، کارخانه استحصال کلرید کلسیم و هیدروکسید منیزیم (ظرفیت تولید سالانه به ترتیب 30 هزار تن و 20 هزار تن) و احداث اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان را تا پایان نیمه نخست سال 96 کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها را آغاز می کند.
همچنین، فاز 2 استحصال طلای زرشوران (ظرفیت سالانه 2 تن)، تولید آهن اسفنجی از سنگ آهن کم عیار منطقه ایران مرکزی و طرح تولید کنسانتره سنگ آهن سنگان (اپال، ظرفیت تولید سالانه 2.4 میلیون تن)، از دیگر پروژه های است که توسط این سازمان وارد عملیات اجرایی می شوند. این در حالی است که در همین راستا طی ماه گذشته عملیات اجرایی دو کارخانه برای تولید سرباره تیتانیوم کهنوج (ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تن پیگمنت) و کنسانتره تیتانیوم کهنوج ( ظرفیت تولید سالانه 130هزار تن) آغاز شد.
میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح ها، 2 میلیارد و 467 میلیون دلار است و این طرح ها در استان های خراسان رضوی، یزد، کرمان، آذربایجان غربی، هرمزگان، البرز و اصفهان اجرا می شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد