معدن

معدن ترود، برای انتخاب سرمایه‌گذار به مناقصه می‌رود

معدن ترود، برای انتخاب سرمایه‌گذار به مناقصه می‌رود
پایگاه خبری معدن نیوز- مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود از برگزاری مناقصه بین‌المللی برای انتخاب مشاور خارجی این معدن در آینده نزدیک خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود از برگزاری مناقصه بین‌المللی برای انتخاب مشاور خارجی این معدن در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، حسین داشبلاقی با بیان این مطلب گفت: به زودی مناقصه بین‌المللی برای انتخاب مشاور خارجی برای تهیه و تکمیل اسناد و اطلاعات برگزار خواهد شد چرا که نیازمند تهیه و تکمیل کسری اطلاعات و دریافت تاییدیه استاندارد از یک موسسه بین‌المللی در این خصوص هستیم تا بتوانیم سریع تر - حتی در مقیاس کوچک- وارد فاز اجرایی شویم.
وی یادآور شد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ایمیدرو تصمیم گرفتند با هدف بازنگری و تهیه دوباره مطالعات فنی و اقتصادی، از یک شرکت بین‌المللی دارای دانش فنی اقدام کنند.
مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود اظهار کرد: براساس توافق انجام شده با دفتر منابع طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست توران، تداخل معدن پلایای ترود با منطقه حیات وحش توران رفع و آن دفتر با انجام فعالیت‌های اجرایی در منطقه ترود موافقت کرد.
وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده و تهیه گزارش‌های ارزشیابی زیست محیطی، در نهایت دفتر ارزیابی طرح‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد که طرح شورابه‌های ترود مشمول طرح‌های ارزیابی نمی‌شود و نیاز به بررسی این دفتر ندارد.
داشبلاقی با بیان اینکه با توجه به وسعت و حجم ماده معدنی ذخیره شورابه‌ای ترود، بدون تردید امکان برداشت ماده معدنی بیشتری از این ذخیره وجود دارد، خاطرنشان کرد: پلایای ترود در مجاورت منطقه، تحت تاثیر غیرمستقیم پارک توران قرار دارد که با راه‌اندازی معدن و به دلیل مجاورت معدن با پارک توران، امکان جذب گردشگر در منطقه را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: شورابه‌های ترود با 6300 کیلومترمربع بزرگترین محدوده معدنی ایران و خاورمیانه است که 1.2 میلیارد مترمکعب شورابه تجدید پذیر دارد.
بنا به این گزارش، پلایای ترود از واحدهای زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در 120 کیلومتری جنوب شهرستان شاهرود و 75 کیلومتری شرق دهستان ترود واقع شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد