فولاد و آهن

استقبال فروشندگان آهن از الزام اخذ مجوز برای صادرات محصولات فولادی

استقبال فروشندگان آهن از الزام اخذ مجوز برای صادرات محصولات فولادی
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به نامه وزیر صنعت به مدیرکل گمرک برای ممنوعیت صادرات محصولات فولادی بدون اخذ مجوز گفت: این امر عاملی می شود تا صادرات محصولات فولادی ضابطه مند شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد آزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر عرضه شمش آهن با قیمت‌های اندکی در بازار صورت می‌گیرد اظهار داشت: هر کیلو شمش آهن برای تولیدکنندگان مقاطع دو هزار و 200 تومان تمام می‌شود که با محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و تبدیل آن به میلگرد با قیمت دو هزار و 500 تا دو هزار و 600 تومان در بازار به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه ارائه ارز صادر کنندگان به سیستم نیما و تبدیل آن به ریال عاملی شده تا صادرکنندگان تمایلی به ارائه ارز خود به این سیستم نداشته باشند، افزود: این درحالی است که واردکنندگان مواد اولیه برای تأمین ارز مورد نیاز خود باید در صفهایی طولانی منتظر بوده تا در نهایت نوبت آنها نیز برسد.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام اینکه خوشبختانه اخیراً وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به مدیرکل گمرک تصمیماتی را برای صادرات محصولات فولادی اعمال کرده است گفت: در نامه وزیر صنعت به مدیرکل گمرک آمده صادرات محصولات فولادی باید با مجوز انجام شود در غیر این صورت ممنوع است. همین امر عاملی می شود تا صادرات محصولات فولادی ضابطه مند شده و تولیدکنندگان اول نیاز داخل را تأمین و سپس به اخذ مجوز برای صادرات محصولات متمرکز شوند.
آزاد اضافه کرد: هم اکنون در بازار هر کیلو میلگرد دو هزار و 600 تا دو هزار و 700 تومان و هر کیلو تیرآهن دو هزارو 900 تومان به فروش می‌رسد البته باید این نکته را تأکید کنم در ماه مبارک رمضان معاملات تاحد قابل توجهی کاهش یافته و بازار نیمه تعطیل است و هر کس فقط به اندازه نیاز خود اقدام به خرید محصول می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد