اخبار استان ها

مصوبه ایجاد ۳۰۶ فرصت شغلی عنبرآباد در جلسه اقتصاد مقاومتی

مصوبه ایجاد ۳۰۶ فرصت شغلی عنبرآباد در جلسه اقتصاد مقاومتی
پایگاه خبری معدن نیوز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از تصویب ۴ موضوع مهم در جهت رونق اقتصادی شهرستان عنبرآباد در جلسه اقتصادی مقاومتی این شهرستان با حضور استاندار کرمان خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از تصویب 4 موضوع مهم در جهت رونق اقتصادی شهرستان عنبرآباد در جلسه اقتصادی مقاومتی این شهرستان با حضور استاندار کرمان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، در جلسه گام دوم اقتصاد مقاومتی شهرستان عنبرآباد که با حضور استاندار کرمان، رییس سازمان برنامه و بودجه استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و جمعی از مسئولان استانی و منطقه‌ای برگزار شد، 4 مصوبه مهم برای رونق اقتصادی در حوزه‌های صنعتی و معدنی این شهرستان به همراه داشت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد رشد فزاینده سرمایه‌گذاری در تمامی شهرستان‌های جنوب کرمان بوده ائیم که عنبرآباد نیز از این قاعده مستثنی نبوده به شکلی که قبل از دولت ناحیه صنعتی عنبرآباد شامل فقط چند واحد صنعتی بوده است و امروز شاهد آن هستیم که نه تنها ناحیه صنعتی یک این شهرستان از واحدهای صنعتی تکمیل شده، بلکه احداث ناحیه صنعتی دوم نیز از الزامات پیشرفت اقتصادی منطقه است.
وی افزود: با تلاش‌های این سازمان و همکاری استانداری و سایر ادارات مربوطه، موضوع توسعه ناحیه صنعتی شماره یک به مساحت 20 هکتار و احداث ناحیه صنعتی شماره 2 این شهرستان در زمینی به مساحت 30 تا 50 هکتار، در این جلسه مطرح و مصوب شد با تسریع پاسخ استعلامات توسط سایر نهادها ظرف مدت 2 هفته آینده شاهد واگذاری زمین باشیم که این اتفاق برای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی لازم بوده و سرآغازی دوباره بر رشد اقتصادی این شهرستان خواهد بود.
 محمود اسکندری نسب گفت: در این جلسه همچنین مشکلات 3 طرح مهم صنعتی شهرستان بررسی شد. یکی از این طرح‌ها کارخانه فرومنگنز شهاب شرق بوده که با مشکل تأمین برق مواجه است. این موضوع بارها توسط این سازمان پیگیری و در جلسات مختلف استانی رفع موانع تولید پیگیری شده است و در این جلسه شرکت توزیع نیروی برق موظف شد تا 7 مگاوات برق مورد نیاز کارخانه را تأمین کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه این کارخانه 75 شغل برای جوانان منطقه ایجاد کرده است، ادامه داد: مصوبه سوم مربوط به حل مشکل زمین طرح کارخانه پارس پلیمر پلاست پایا بود که براساس مصوبه به زودی مشکل اختصاص زمین این طرح مهم حل خواهد شد.
وی همچنین از حل مشکل معدن و کارخانه سنگ تراورتن رودفرق خبر داد و گفت: با رایزنی‌های سازمان، سرمایه‌گذار این معدن اقدام به سرمایه‌گذاری جهت احداث کارخانه سنگ تزئینی در کنار معدن کرد و در ادامه مجوز احداث کارخانه توسط سازمان صادر و اقدامات مربوط به تملک زمین کارخانه آغاز شده اما مشکل موجود بر سر راه احداث کارخانه، مربوط به معدن است که با توجه به اهمیت موضوع احداث صنایع معدنی در کنار ظرفیت‌های عظیم منطقه، در این جلسه در تماس تلفنی استاندار با مدیرکل میراث فرهنگی استان، قول داد که حریم قلعه عنبرآباد ظرف 2 هفته آینده تعیین شود تا سرمایه‌گذار به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد. با راه‌اندازی معدن و احداث کارخانه آن بیش از 76 نفر به صورت مستقیم وارد عرصه کار و تولید خواهند شد.
اسکندری نسب همچنین در این جلسه به عملکرد سازمان در حوزه تسهیلات رونق تولید در شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و گفت: 23 واحد با مبلغ حدود 587 میلیارد ریال و توانایی ایجاد اشتغال 270 نفری جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های معرفی شده‌اند که از این تعداد 5 واحد با مبلغ 160 میلیارد ریال و اشتغال 110 نفری، تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند که 26 درصد کل واحدهای معرفی شده را شامل می‌شود و از این مقدار 70 درصد به عنوان سرمایه ثابت برای تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و 30 درصد تسهیلات نیز به عنوان سرمایه در گردش برای طرح‌های نیمه فعال و راکد تعلق گرفته، همچنین 15 واحد دیگر نیز با مبلغ 440 میلیارد ریال و اشتغال 146 نفری در دست اقدام است که به زودی و ظرف ماه‌های آینده تسهیلات آنها نیز توسط بانک‌ها پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: میزان تسهیلات پرداختی در طرح ملی رونق تولید در شهرستان عنبرآباد 50 درصد کل مبلغ تسهیلات این شهرستان در تاریخ خود را تشکیل می‌دهد و با پرداخت این تسهیلات تحولی شگرف و بزرگ در فعال شدن حوزه صنعتی این شهرستان خواهیم بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز گفت: با تلاش‌های این سازمان گام‌های موثری در جهت عملی کردن اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برداشته شده که صدور 47 مجوز صنعتی طی 3 ساله اخیر با سرمایه‌گذاری 4672 میلیارد ریالی و اشتغالزایی 1143 نفری که بیش از 53 درصد کل عملکرد تاریخ شهرستان را در صدور مجوز و همچنین صدور 9 پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی 84 نفر و سرمایه‌گذاری 103 میلیارد ریالی که بیش از 93 درصد سرمایه‌گذاری محقق شده تاریخ شهرستان است، گوشه کوچکی از اقدامات انجام شده توسط سازمان است.
وی همچنین با اشاره به طرح نیلی صنعتی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم صنعتی جنوب کرمان گفت: با تخصیص تسهیلات رونق تولید به مبلغ 70 میلیارد ریال که نصف مبلغ پرداخت و مابقی در شرف پرداخت است، عملیات تکمیل فاز اول آن آغاز و در دهه مبارک فجر امسال این فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد