معدن

رییس انجمن سرمایه‌گذاری ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز خبر داد

درخواست ۲ شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در معادن

درخواست ۲ شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در معادن
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن سرمایه‌گذاری ایران گفت: امسال درخواست برای سرمایه‌گذاری در کشور افزایش یافته و ۲ شرکت چینی وارد حوزه سرمایه‌گذاری در معادن شده‌اند هرچند هنوز موانع داخلی وجود دارد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن سرمایه‌گذاری ایران گفت: امسال درخواست برای سرمایه‌گذاری در کشور افزایش یافته و 2 شرکت چینی وارد حوزه سرمایه‌گذاری در معادن شده‌اند هرچند هنوز موانع داخلی وجود دارد.
حسین سلیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با اشاره به اینکه یک شرکت چینی از سال گذشته در استان آذربایجان شرقی فعالیت معدنکاری خود را آغاز کرده بود و امروز به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است، اظهار کرد: ایران به دلیل در اختیار داشتن منابع غنی، نیروی انسانی متخصص شرایط مساعدی برای جذب سرمایه‌گذار در میان کشورهای منطقه دارد به همین دلیل با رفع محدودیت‌های بین‌المللی شاهد تمایل بیشتر شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران بوده‌ایم.
او با بیان اینکه در سال 95 تمایل چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایران افزایش یافته است، افزود: درحال‌حاضر دو مجوز برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در بخش معدن ایران صادر شده است اما از آنجایی که حجم سرمایه‌گذاری در این دو پروژه به نسبت پروژه‌های معدنی بالاست می‌تواند گام مثبتی برای توسعه همکاری‌ها در این بخش باشد.
رییس انجمن سرمایه‌گذاری ایران با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در کشورمان برای خارجی‌ها منافع زیادی در بردارد افزود: از آنجایی که ایران با بازاری 400 میلیونی دسترسی دارد و صنایع مختلف فعال هستند و این موضوع می‌تواند به سرمایه‌گذاران این اطمینان را بدهد که محصولاتی که آنها تولید می‌کنند یا به عنوان مواد اولیه در صنایع بکار گرفته شود یا به صورت کالای نهایی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد