اقتصاد و صنعت

صنعت گاز ایران خودکفاست و معطل برجام نیست

صنعت گاز ایران خودکفاست و معطل برجام نیست
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با خروج آمریکا از برجام، هیچ محدودیتی در صنعت گاز ایران بوجود نخواهد آمد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حمید رضا عراقی با بیان اینکه صادرات گاز با نفت کاملا متفاوت است، گفت: مصرف گاز هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیط مقرون به صرفه است و به همین علت هیچ کس نه می تواند و نه حق دارد مصرف گاز را تحریم کند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه قراردادهای شرکت ملی گاز با همسایگان قراردادهای بلند مدتی است­ افزود: در حال حاضر روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به ترکیه و 18 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می کنیم که این میزان با راه اندازی خط لوله بصره افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی در خصوص همکاری با پیمانکاران خارجی پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت احتمالی تحریم ها نیز گفت: خوشبختانه در شرکت ملی گاز ما، همکاری خاصی با پیمانکاران خارجی نداریم و بین 80 تا 90 درصد از تجهیزات مربوط به حفظ و نگهداری و تاسیس پالایشگاه را در کشور تولید می کنیم و در این زمینه خودکفا هستیم.

عراقی با بیان­ اینکه در زمینه گاز نیازی به خارجی ها نداریم اظهار داشت: خروج آمریکا ازبرجام یا بازگشت دوباره تحریم ها اثر خاصی برصنعت گاز کشور و صادرات این محصول نخواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد