سیمان و مصالح

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد

توقف رشد بازار داخلی سیمان با رکود ساخت‌وساز

توقف رشد بازار داخلی سیمان با رکود ساخت‌وساز
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در حال حاضر توان تولید ۸۰ میلیون سیمان در سال در کشور وجود دارد که ۵۰ میلیون تن در بازار داخلی جذب و ۱۰ میلیون تن نیز صادر و مابقی دپو می‌شود که دلیل این دپو، رشد نیافتن بازار داخلی به دلیل رکود ساخت‌وساز است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در حال حاضر توان تولید 80 میلیون سیمان در سال در کشور وجود دارد که 50 میلیون تن در بازار داخلی جذب و 10 میلیون تن نیز صادر و مابقی دپو می‌شود که دلیل این دپو، رشد نیافتن بازار داخلی به دلیل رکود ساخت‌وساز است.
عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با تاکید بر اینکه در ابتدای برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌سازی 80 میلیون تنی سیمان رشد 8 درصدی بازار داخلی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: بر مبنای آن باید تمام 80 میلیون تن تولید شده در بازار داخلی به مصرف می‌رسید و حتی در صورت تحقق می‌توانستیم ظرفیت تولید را به 90 میلیون تن در سال ارتقا دهیم.
او بیان اینکه با وجود رکود ساخت‌وساز در کشور نیاز داخلی به سیمان افزایش نیافت و میزان دپوی سالیانه بیشتر شد، افزود: از خرداد 95 میزان مصرف داخلی سیمان بهبود یافته که منجر به افزایش درآمد کارخانه‌ها شده است و شرکت‌ها اقداماتی که برای تصاحب بازار همدیگر انجام می‌دادند را کاهش داده و باز به سمت تعادل حرکت کرده‌اند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه بخش ساخت‌وساز در کشور عراق نیز راکد شده است، تصریح کرد: ممنوعیت واردات سیمان این کشور تنها برای ایران نبود و شامل همه کشورها می‌شد زیرا این کشور با محدودیت بودجه‌ای مواجه شده و مسائل ناامنی این کشور نیز ساخت‌وساز را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین به طور قطع این محدودیت بازار صادرات سیمان ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده چراکه عراق بازار اصلی صادرات ایران است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد