فولاد و آهن

فرصت دو ماهه استاندار لرستان به مالک صدر فولاد برای رفع مشکلات کارخانه/ تولیدات صدر فولاد از میلگرد به ورق تغییر می کند

فرصت دو ماهه استاندار لرستان به مالک صدر فولاد برای رفع مشکلات کارخانه/ تولیدات صدر فولاد از میلگرد به ورق تغییر می کند
پایگاه خبری معدن نیوز- کارخانه صدر خرم آباد که روزگاری از بهترین و فعال ترین واحدهای تولیدی لرستان بود از حدود یک سال قبل تعطیل شده و کارگران آن از اداره ای به اداره دیگر سرگردان هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این کارخانه سالانه 600 هزار تن فولاد تولید می‌ کرد و قرار بود این میزان تولید 2.5 برابر شود اما نه ‌تنها این امر محقق نشد بلکه با تعطیلی آن 180 کارگر از کار بیکار شدند.

حال 180 نیروی نان آور و صدها عضو خانواده آنها پس از یکسال بیم و امید، چشم انتظار گرم شدن دوباره کوره های این کارخانه باشند.

سید موسی خادمی استاندار لرستان می گوید: مالک این کارخانه مشکلات زیادی دارد که به او یک فرصت 2 ماهه داده ایم تا مشکلات مربوط به کارخانه را رفع کند.

وی عنوان کرد: در صورتی که مالک این کارخانه تا مدت معلوم نسبت به رفع مشکلات مربوطه اقدام ‌نکند از راه دیگری وارد می ‌شویم زیرا فعالیت این کارخانه نقش مهمی در اقتصاد استان دارد و همه باید برای احیا و راه ‌اندازی مجدد آن تلاش کنند.

اما این روزها نیز کارگران با امید به شنیدن صدایشان پس از بارها و بارها به استانداری لرستان مراجعه می کنند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود هستند.

این کارگران گفتند: مسئولان وقت کارخانه، نبود سرمایه در گردش را مشکل تعطیلی عنوان کرده و ادعا کردند، مبلغ مصوبی که قرار بوده بانک عامل پرداخت کند تامین نشده است.

آنان اظهار داشتند: بیش از 15 ماه است که هیچگونه مطالباتی دریافت نکرده ایم و مسئولان با وعده های دروغ هیچگونه اقدامی برای بازگشایی کارخانه نکرده اند.

این کارگران افزودند: مجموعه مدیریتی استان ماه های گذشته قول تعیین تکلیف و رفع مشکل را به کارگران داده اند اما تاکنون پاسخی به آنها داده نشده و این افراد و خانواده هایشان در مشکلات مالی ناشی از بیکاری و بدهی غرق شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در این باره گفت: این کارخانه به شرکت ‌های خدمات ‌رسان آب و برق بدهکار است که باید مشکل این بدهی ‌ها و همچنین بیمه آن برطرف شود.

علی آشتاب افزود: این کارخانه 184 نفر نیرو داشت که چندین ماه از حقوق خود را طلب دارند و علیرغم تلاش های صورت گرفته تاکنون نتیجه ‌ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: کارخانه صدر فولاد خرم آباد به دلیل برخی مشکلات و ضعف در مدیریت از یک سال قبل تعطیل شده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اقدامات لازم درخصوص رسیدگی به دعاوی کارگری را انجام داده و بیمه بیکاری کارگرانی که مراجعه و طرح دعوا داشته اند، برقرار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاضر 1.2 میلیون تن ورق در استان تولید می شود و این کارخانه یکی از ظرفیت های مهم استان به شمار می رود که تولیدات آن قابل رقابت با کالاهای خارجی است اما مشکل مدیریتی باعث رکود آن شده است.

محمدرضا صفی خانی افزود: از یک سرمایه گذار جدید برای فعالیت کارخانه صدر فولاد دعوت شده و زیرساخت های آن با حمایت سیستم بانکی تغییر کرده است.

وی گفت: بازسازی و نوسازی زیرساخت های فولاد خرم آباد 2 تا سه ماه آینده انجام می شود و تولیدات آن از میلگرد به ورق تغییر می کند.

حال باید دید وعده یک ماهه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قول سه ماهه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان کی به بار می نشیند تا 180 کارگر بیکار و رنجور صدور فولاد، امیدی دوباره به زندگی پیدا کنند.

کارگرانی که زندگی آنها در پی مبالاتی ها ذوب شده و زندگی آنها به دلیل فقر همانند کوره های صدر فولاد سرد و بی روح است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد