سنگ آهن و ذغال سنگ

اولویت نخست معادن زغال سنگ البرز شرقی افزایش ایمنی است

اولویت نخست معادن زغال سنگ البرز شرقی افزایش ایمنی است
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی متعلق به ذوب آهن اصفهان، این روز ها شرایط خوبی را سپری می کند و در سال گذشته افزایش قابل توجه تولید را تجربه نمود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، منصور شریف معادن زغال سنگ البرز شرقی در گفتگو با بیان اینکه ایمنی اولویت نخست این شرکت در معادن است گفت: بعد از حادثه زمستان یورت و زمانی که بنده مدیریت این مجموعه را پذیرفتم  اهدافی را در برنامه‌کاری خود ترسیم کردم که افزایش ایمنی در معادن اولویت نخست بوده است.
وی افزود: اعتمادسازی برای تامین‌کنندگان زغال، بهینه‌سازی کارخانه زغال شویی، استفاده از فناوری‌های جدید در معادن، توسعه همکاری با دانشگاه ها، برون سپاری در فعالیت‌ها، بررسی استفاده از روش‌های نوین مالی و افزایش سرمایه با بهره‌گیری از تهاتر «بدهی‌های شرکت» برنامه‌هایی بود که به اجرا درآمد و توانستیم ثمرات آن را که افزایش 58 درصدی تولید طی سه ماهه اول سال نسبت به سه ماهه آخر سال قبل بود شاهد باشیم و این میزان افزایش تولید موجب افزایش حقوق پرسنل گردید.

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی ادامه داد: این شرکت طی سال‌های گذشته بالغ بر 50 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده بود و به عنوان بزرگترین واحد اشتغال استان سمنان فعالیت داشت. این شرکت  با 7000 شاغل در شهرستان‌های دامغان، شاهرود، منطقه مینودشت و آزادشهر در تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه نقش کلیدی ایفا می‌کرد .

وی گفت: در طی سال‌های اخیر حواشی زیادی برای شرکت بوجود آمد که این مجموعه را با مشکلات بسیاری مواجه ساخت به طوری که شرکت با ضرر دهی مواجه شد. خوشبختانه با حمایت‌های همه‌جانبه مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و عزم ایشان و اصرار به افزایش تولید و اقتصادی کردن این واحد و پس از آن  با بهبود قیمت جهانی و شرایط مناسب ذوب آهن اصفهان وضعیت ما نیز مطلوب شد.
وی افزود: اقدام سازمان خصوصی‌سازی موجب شد که شرکت به دو پاره تقسیم شود که شامل بخش زمین شهرسازی (مجموعه اداری و رفاهی شرکت) و بخش معادن که ما را دچار مشکلات بسیاری کرد ولی با اقدامات موثر و ارزشمند دکتر حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی این مشکلات  حل شد و انتقال مالکیت اتفاق افتاد و شرکت الان متعلق به ذوب آهن اصفهان است و با حمایت و کمک اصفهان می‌توانیم بهتر و فعالانه‌تر عمل کنیم .

شریف ادامه داد: اقدامات تحسین‌برانگیز  دکتر حسینی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی که تمام‌قد پشت این شرکت ایستاد و با پیگیری‌های مستمر و تلاش فراوان توانست از طریق وزیر مربوطه و مجلس مشکلات سر راه شرکت از جمله بدهی ذوب‌آهن  به سازمان خصوصی‌سازی را از محل مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به صورت تهاتر حل نمایند قابل تجلیل و قدردانی است و اینک خوشحالیم که از این پس می‌توانیم روی پای خود بایستیم  و با قدرت در جهت تولید بیشتر گام برداریم .
وی افزود: در حال حاضر این شرکت با 1700 نفر شاغل بزرگترین واحد اقتصادی استان است و به دنبال آن هستیم که شرکت را اقتصادی نموده و در این راستا هم پرسنل را به صورت عادی بازنشسته می‌کنیم و هم بازنشستگی پیش از موعد انجام می‌دهیم.

شریف گفت: در گذشته حقوق پرسنل شرکت  2 ماه و پیمانکاران 4 ماه تاخیر داشت اما در حال حاضر امروز حقوق پرسنل و پیمانکاران همزمان با اصفهان پرداخت می‌شود. 
مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در خاتمه اظهار داشت: برنامه‌هایی برای بهره‌وری بیشتر شرکت در معادن و زغال شویی و تولید داریم که مصمم به اجرای آن هستیم. اما در عین حال از اداره کار به ویژه در مناطق شمال کشور، صنعت و معدن، منابع طبیعی، محیط زیست و شهرداری‌های مناطق انتظار دلگرمی و همراهی داریم زیرا چنانچه تولیدکننده بخش خصوصی به دلیل موانع  نتواند تولید کند و باعث توقف تولید شود بیکاری کارگران و بروز مشکلات اجتماعی گریبانگیر خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد