سیمان و مصالح

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد

صادرات سیمان به افریقا با کمک ایتالیایی‌ها

صادرات سیمان به افریقا با کمک ایتالیایی‌ها
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان که به نمایندگی از ۷۱ کارخانه تولیدکننده سیمان چند هفته پیش در نمایشگاه اختصاصی ایران در رم حضور داشت توسعه همکاری با شرکت‌های ایتالیایی را از آن جهت حائز اهمیت می‌داند که شرکت‌های این کشور به بازار شمال افریقا نفوذ دارند و ایران می‌تواند از طریق ایتالیایی‌ها اطمینان بیشتری را در بازار شمال افریقا برای صادرات به وجود اورد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان که به نمایندگی از 71 کارخانه تولیدکننده سیمان چند هفته پیش در نمایشگاه اختصاصی ایران در رم حضور داشت توسعه همکاری با شرکت‌های ایتالیایی را از آن جهت حائز اهمیت می‌داند که شرکت‌های این کشور به بازار شمال افریقا نفوذ دارند و ایران می‌تواند از طریق ایتالیایی‌ها اطمینان بیشتری را در بازار شمال افریقا برای صادرات به وجود اورد.
 عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز درباره دلایل اهمیت همکاری با ایتالیایی‌ها برای شرکت‌های سیمانی گفت: ایتالیا یکی از تولیدکنندگان بزرگ سیمان در اروپاست اما از آنجایی که ایران دارای سیمان رقابتی و با کیفیتی است و برخی از کشورها به دنبال تجارت سیمان با ایران هستند زمینه همکاری فراهم است تاجایی که تجار ایتالیایی پیش از این بارها برای عرضه سیمان ایران به کشورهای شاخ افریقا به ما مراجعه کرده بودند. از این رو شرکت در این نمایشگاه می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به بازار افریقا باشد و تناژ تولید و رقابت‌پذیری سیمان ایران دو مزیتی است که این شرایط را فراهم کرده است.
او تاکید کرد که شرکت‌های ایتالیایی حتی در این همکاری می‌توانند از روش‌های مالی متنوعی همچون گشایش ال سی و...استفاده کنند و اطمینان بیشتری در فروشندگان سیمان برای همکاری با مشتریان افریقایی ایجاد کنند.
شیخان افزود: درحال‌حاضر شرکت‌های ایرانی در بازار گینه، تانزانیا حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده از همین مسیر همکاری یک میلیون تن صادرات سیمان و کلینکر به بازار افریقا داشته باشیم. بر همین اساس با توسعه تعامل در بازار افریقا در آینده نیاز به ایجاد دفاتری از سوی شرکت‌های سیمانی خواهیم داشت.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد