سنگ آهن و ذغال سنگ

کاهش تولید داخلی اوکراین را وادار به افزایش واردات زغال سنگ کرد

کاهش تولید داخلی اوکراین را وادار به افزایش واردات زغال سنگ کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- واردات زغال سنگ اوکراین در ماه آوریل افزایش یافت و یکی از دلایل این موضوع کاهش تولید داخلی بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در ماه آوریل ارزش واردات زغال سنگ اوکراین رشد 21.1 درصد یا 42 میلیون و 484 هزار دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت و به 243 میلیون و 788 هزار دلار رسیده است.

این درحالی است که صادرات افت 99.7 درصد یا 6 میلیون و 636 هزار دلاری داشته و به 19 هزار هزار دلار رسیده است.

گفتنی است. یکی از دلایل کاهش صادرات و در مقابل افزایش واردات شاید کاهش عرضه زغال کک شو در آوریل بوده است.

در ماه آوریل، شرکت های تولیدکننده زغال تنها یک میلیون و 120 هزار تن زغال کک شو دریافت کردند که 18 درصد کمتر از ماه مارس بوده است. همین امر سبب شد شرکت های تولیدکننده زغال اوکراین در ماه آوریل تنها 240 هزار تن زغال تحویل دهند که 4 درصد کمتر از ماه قبل بوده است. لذا شرکت ها مجبور به واردات 880 هزار تن زغال از خارج شدند.

گفتنی است در 4 ماهه اول امسال یعنی ماه های ژانویه تا آوریل کارخانه های تولید کک بالغ بر 4 میلیون و 740 هزار تن زغال دریافت کردند که یک درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود. ار این میزان یک میلیون و 20 هزار تن زغال داخلی بوده و 3 میلیون و 720 هزار تن وارداتی است که داخلی 18 درصد افت اما وارداتی 6 درصد رشد داشته است.

در ماه های ژانویه-آوریل، تولیدات کک تولیدی به میزان 4،774 میلیون تن، به میزان 1 درصد در سال، از جمله 1.02 میلیون تن زغال سنگ داخلی، به میزان 18 درصد و 3.72 میلیون تن وارداتی و 6 درصد افزایش یافته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد