سیمان و مصالح

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

حل، مشکل نقدینگی سیمانی‌ها با حذف تخفیفات

حل، مشکل نقدینگی سیمانی‌ها با حذف تخفیفات
پایگاه خبری معدن نیوز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در شش ماه نخست امسال وضعیت سیمان نسبت به سال گذشته از نظر میزان فروش تفاوتی نداشته اما روند فعالیت نسبت به سال ۹۴ مثبت بوده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در شش ماه نخست امسال وضعیت سیمان نسبت به سال گذشته از نظر میزان فروش تفاوتی نداشته اما روند فعالیت نسبت به سال 94 مثبت بوده است.
عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: شرکت هایی سیمانی امسال نسبت به سال گذشته از درآمدزایی بهتری برخوردار بوده‌اند که علت آن به دلیل برداشته شدن تخفیفات بوده است.
وی افزود: در واقع با تمهیداتی که بین شرکت‌های تولید‌کننده سیمان اندیشیده شد تخفیفاتی که داده شد حذف و به همین دلیل وضعیت نقدینگی کارخانه‌های تولید‌کننده سیمان بهبود یافت.
شیخان تصریح کرد: هر اندازه میزان نقدینگی‌ها بیشتر باشد به همان نسبت مشکلات این صنعت نیز کمتر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: البته اتفاق خوبی که امسال افتاده این است که وزرات راه و شهر‌سازی مشخص کرده 2 میلیون تن برای راه‌سازی چند استان به سیمان نیاز دارند که در این رابطه بانک مسکن نیز کمک خواهد کرد تا محصول به صورت نقد از کارخانه‌ها خریداری شود.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهار کرد: تا چند سال پیش به ندرت از سیمان برای جاده‌سازی استفاده می‌شد در حالی که طی سال‌های اخیر به کارگیری از روکش‌های بتنی در ایران افزایش یافته است.
وی در خصوص وضعیت صادرات سیمان به عراق گفت: صادرات سیمان به عراق نسبت به سال گذشته افت کرده و از 57 درصد سال گذشته تقریبا به 25 درصد رسیده است.
شیخان ادامه داد: عراق درحال‌حاضر نیاز سیمان خود را تا حدی بر طرف می‌کند اما صادرات کلینکر به این کشور همچنان ادامه دارد.
وی در خصوص صادرات سیمان به سایر کشورها بیان کرد: با جلساتی که با سازمان توسعه تجارت داشته‌ایم قرار است تفاهمنامه هایی با روسیه و کشورهای افریقا یی امضا شود تا بتوانیم سیمان مورد نیاز این مناطق را مرتفع کنیم.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: درحال‌حاضر صادرات به افغانستان سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن است.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم طی سال‌های آینده میزان صادرات سیمان را به سایر کشورها افزایش داده و از تمام ظرفیت تولیدی خود استفاده کنیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد