بانک و بیمه

گشایش ال‌سی الکترود گرافیتی اردکان توسط بانک صنعت و معدن

گشایش ال‌سی الکترود گرافیتی اردکان توسط بانک صنعت و معدن
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: بانک صنعت و معدن گشایش ال سی طرح الکترود گرافیتی اردکان را انجام می‌دهد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: بانک صنعت و معدن گشایش ال سی طرح الکترود گرافیتی اردکان را انجام می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی کرباسیان گفت: طرح الکترود گرافیتی اردکان جزو پروژه‌های تاریخی است و ما توانستیم ماشین‌آلات آن را به کمک شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی با وام یا فاینانس، تأمین مالی کنیم که ٥٠‌میلیون یورو در مرحله نهایی است و ٣٠‌میلیون یورو دیگر نیز به زودی نهایی می‌شود.
وی افزود: در این خصوص ضمانت ایمیدرو و بانک صنعت‌ومعدن را پذیرفته‌اند، یعنی ال‌سی با بانک صنعت‌ومعدن با ضمانت ایمیدرو باز می‌شود و ماشین‌آلات از طریق بانک اروپایی (آلمانی) BHF ارسال می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تامین اعتبار یاد شده با وجود مشکل برقراری ارتباطات بانکی کشورمان گفت: بانک صنعت‌ومعدن در این‌باره فعال است. ایمیدرو نیز اعتبار بین‌المللی دارد و در سال‌های گذشته با اعتبار و ضمانت خود، توانسته طرح هرمزال را راه بیندازد که بزرگ‌ترین طرح آلومینیوم جنوب است و برای خود اعتباری بین‌المللی با بانک‌های فرانسه، ایتالیا و آلمان داشته و دارد.
کرباسیان درمورد مشکلات بدهی آلومینیوم المهدی (هرمزال) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به یک بانک آلمانی گفت: به‌دلیل نبود تعهد در سال‌های ٨٤ تا ٨٦، پول پرداخت نشده بود. دوم به‌دلیل تحریم، حتی اگر در مقطعی می‌خواستند پول را پرداخت کنند، قبول نمی‌کردند؛ زیرا در فهرست سیاه قرار داشتیم، درهرصورت بعد از این مذاکرات، قرار شد بدهی‌ها پرداخت شود.
وی افزود: بانک خریدار شرکت، قرار بود بدهی‌ها را از طریق بخش خصوصی پرداخت کند که متأسفانه پرداخت نکرد؛ در نتیجه از آن جا که ایمیدرو ضامن بود، برای خوش‌نامی ایمیدرو و دولت، از بانک صنعت‌ومعدن با حمایت بانک مرکزی، حدود ١٧‌میلیون یورو وام گرفته و بدهی را پرداخت کردیم. کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز توانست این وام را بگیرد و بدهی‌ خود را پرداخت کند و هم‌اکنون خوشبختانه حساب با هرمس تسویه شده و بدیهی است در مقابل این بدهی، توانستیم شمش آلومینیوم از خریدار المهدی (هرمزال) دریافت و آن را به بانک صنعت‌ومعدن بازپرداخت کنیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد