معدن

عضو هیات مدیره خانه معدن در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد

تبدیل همکاری‌های آموزش معدنکاری به مبادلات تجاری

تبدیل همکاری‌های آموزش معدنکاری به مبادلات تجاری
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو هیات مدیره خانه معدن ایران گفت: درحال‌حاضر همکاری‌های خوبی بین دانشگاه مک گیل کانادا و خانه معدن ایران با هدف آموزش معدنکاری وجود دارد که سایر تشکل‌های بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی می‌تواند بستر این همکاری‌ها را توسعه دهند و در نهایت این همکاری‌های آموزشی در سطح بین‌المللی به مبادلات تجاری بخش معدن ختم شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- عضو هیات مدیره خانه معدن ایران گفت: درحال‌حاضر همکاری‌های خوبی بین دانشگاه مک گیل کانادا و خانه معدن ایران با هدف آموزش معدنکاری وجود دارد که سایر تشکل‌های بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی می‌تواند بستر این همکاری‌ها را توسعه دهند و در نهایت این همکاری‌های آموزشی در سطح بین‌المللی به مبادلات تجاری بخش معدن ختم شود.
بهرام شکوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه سطح فنی معدنکاران باید متناسب با به روز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات ارتقا یابد، افزود: هم‌اکنون خانه معدن همکاری‌های بین‌المللی در بخش آموزش به ویژه با دانشگاه مک گیل کانادا دنبال می‌کند که این موضوع منجر به افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و تخصص گرایی در معادن کشور می‌شود.
او با بیان اینکه کاهش آسیب به نیروی انسانی و ماشین‌آلات از مزایای ارتقای سطح مهارت معدنکاران در کشور است، افزود: بخشی از مواد معدنی ممکن است در زمان استخراج به دلیل مهارت پایین نیروی انسانی از بین برود. بنابراین آموزش راهی برای ارتقای کیفیت معدنکاری در کشور است.
این عضو هیات مدیره خانه معدن ایران با بیان اینکه توسعه همکاری‌های بین‌المللی در بخش آموزش معدنکاری مزایای دیگری نیز دارد، تصریح کرد: تعاملات و همکاری‌های آموزش معدنکاری در سطح بین‌المللی می‌تواند بستر مبادلات تجاری در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم کند. به عبارت دیگر ورود به بازارهای بین‌المللی می‌تواند از طریق کانال شرکت‌های معدنی یا آموزش از همان کشورها فراهم شود و تولیدکننده‌های ایرانی بتوانند به زنجیره مشتریان خاص مواد معدنی متصل شوند.
شکوری با اشاره به اینکه کاهش قیمت تمام شده مواد معدنی ورود به بازارهای بین‌المللی را تسهیل می‌کند، افزود: هراندازه از طریق افزایش رقابت‌پذیری تولیدات، مزیت بیشتری در محصولات معدنی ایجاد شود به همان اندازه سهم بیشتری از بازار زنجیره‌ای تولید، سهم شرکت‌های ایرانی خواهد شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد