ذغال سنگ

یک کارشناس معدنی در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

چین و استرالیا صادرکننده‌های اصلی زغال سنگ به ایران

چین و استرالیا صادرکننده‌های اصلی زغال سنگ به ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- یک کارشناس بخش معدن گفت: درحال‌حاضر چین و اندونزی در واردات و صادرات زغال سنگ حرارتی در جهان پیشرو هستند این در حالی است واردات زغال سنگ در ایران نیز سیر فزاینده‌ای به خود گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ میزان واردات زغال سنگ ایران به ۵۰۰ هزار تن در سال برسد که هم اکنون عمده سهم صادرات زغال به ایران در اختیار دو کشور چین و استرالیا است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- یک کارشناس بخش معدن گفت: درحال‌حاضر چین و اندونزی در واردات و صادرات زغال سنگ حرارتی در جهان پیشرو هستند این در حالی است واردات زغال سنگ در ایران نیز سیر فزاینده‌ای به خود گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 میزان واردات زغال سنگ ایران به 500 هزار تن در سال برسد که هم اکنون عمده سهم صادرات زغال به ایران در اختیار دو کشور چین و استرالیا است.
عباس شرفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با تاکید بر اینکه درحال‌حاضر بیشترین مصرف زغال سنگ در سه کشور چین، امریکا و هند است، اظهار کرد: هم‌اکنون کشورهایی که بیشترین مصرف را در زغال سنگ دارند در رتبه‌های نخست تولید این محصول در جهان قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود این روند تغییر چندانی نداشته باشد. در شرایط کنونی مصرف زغال سنگ در ایران نیز سیر فزاینده‌ای به خود گرفته است که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال 2030 مصرف زغال سنگ ایران به 500 هزار تن در سال خواهد رسید.
او با اشاره به اینکه چین و اندونزی در صادرات و واردات زغال سنگ حرارتی در دنیا بیشترین سهم را دارن، افزود: کشور اندونزی که در سال 2014 نزدیک به 375 میلیون تن زغال سنگ در کشور تولید کرده است نزدیک به 75 میلیون تن آن را در داخل مصرف و باقی را صادرات کرده است.
شرفی با بیان اینکه هم‌اکنون ایران زغال سنگ مورد نیاز خود را از کشورهای چین و استرالیا وارد می‌کند، تصریح کرد: ایران از نظر تولید با ظرفیت 3/1 میلیون تن در رتبه 43 جهان قرار دارد که در بخش داخلی سه شرکت ذوب آهن اصفهان، هلدینگ خاورمیانه و تهیه و تولید متقاضی این محصول هستند که ذوب اهن بیشترین تقاضای سالانه را دارد.





   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد