فولاد و آهن

صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی در انبار تختال نورد گرم

صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی در انبار تختال نورد گرم
پایگاه خبری معدن نیوز- با استفاده از دانش فنی کارکنان و اصلاح اساسی سازه ترولی جرثقیل‌های انبار تختال نورد گرم، ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای فولاد مبارکه به‌دست آمد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- با استفاده از دانش فنی کارکنان و اصلاح اساسی سازه ترولی جرثقیل‌های انبار تختال نورد گرم، 10 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای فولاد مبارکه به‌دست آمد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، رییس بازرسی جرثقیل‌ها وسازه‌های فولاد مبارکه با اعلام این خبر افزود: جرثقیل‌های حمل تختال نورد گرم وظیفه تخلیه و انبارش اسلب‌های ارسالی از واحدفولادسازی و ارسال تختال و شارژ کوره‌های نورد گرم را به عهده دارند، از این جهت آماده به کار بودن این جرثقیل‌ها که تغذیه نورد گرم را انجام می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است.
علیرضا حیدری ابیانه با بیان اینکه این جرثقیل‌ها نقش گلوگاهی در این واحد دارند و در صورت توقف برنامه‌ریزی نشده آنها می‌تواند تأثیر مستقیم بر میزان تولید نورد گرم بگذارد، افزود: از این رو این جرثقیل‌ها همواره مورد توجه خاص بازرسی فنی و تعمیرات جرثقیل‌های سقفی ناحیه نورد گرم قرار دارند.
وی افزود: جرثقیل‌های 19 و 20 نوردگرم به واسطه برخی مشکلاتی که در چند سال اخیر داشتند و همچنین نوع بهره‌برداری خاص، مورد پایش‌های فنی ویژه قرار داشتند و مراقبت از آنها در هر سه بعد سازه، مکانیک و برق همواره در دستور کار بوده است بدین منظور به موقع اصلاحات اساسی بر روی آنها انجام گرفت.
رییس بازرسی جرثقیل‌ها وسازه‌ها یادآور شد: جرثقیل‌های مذکور به تازگی به دلیل انحرافات و پیچیدگی‌های ابعادی در ناحیه کلگی‌ها و نشیمن‌گاه چرخ‌های ترولی با عیوب مزمنی در سازه ترولی مواجه شده بودند به همین دلیل این ناحیه پرتنش جرثقیل‌ها تحت پایش منظم بازرسی فنی قرار گرفت و در مقاطعی با راه‌حل‌های موقتی از ریسک خارج شد اما ناپایداری و تنش بالاتر از حد مجاز ناشی از انحرافات جرثقیل نه تنها باعث لقی‌های غیر مجاز و ترک‌های خطرناک، بلکه شرایط سایش شدید چرخ‌های ترولی را نیز فراهم آورده بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد