معدن

مجری طرح شورابه های دریاچه نمک قم خبر داد

برگزاری مزایده عمومی برای جذب سرمایه گذار

برگزاری مزایده عمومی برای جذب سرمایه گذار
پایگاه خبری معدن نیوز- مجری طرح شورابه های دریاچه نمک قم گفت: مهلت ارایه پیشنهاد جهت شرکت در مزایده عمومی برای جذب سرمایه‌گذار در طرح تجهیز شورابه های استان قم تا تاریخ ۲۷ شهریور ماه امسال خواهد بود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مجری طرح شورابه های دریاچه نمک قم گفت: مهلت ارایه پیشنهاد جهت شرکت در مزایده عمومی برای جذب سرمایه‌گذار در طرح تجهیز شورابه های استان قم تا تاریخ 27 شهریور ماه امسال خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، سهراب غضنفری افزود: تاکنون 21 عدد ترانشه به عمق 4 متر و 14 حلقه چاه به عمق 6 تا 8 متر در دریاچه نمک قم حفر شده است و مطالعات آزمایشگاهی و نیمه صنعتی بر روی شورابه دریاچه نمک قم جهت استحصال اکسید منیزیم در سال 2003 میلادی توسط شرکتMearz انجام شده است.
غضنفری عملیات اکتشافات مقدماتی- تفصیلی منطقه اجرای طرح را در سال‌های گذشته شامل نقشه برداری، شبکه بندی چاه ها و ترانشه ها، حفر ترانشه و چاه، تهیه لوگ زمین شناسی از ترانشه ها و چاه ها، اندازه گیری میزان زه کردن آب در ترانشه ها، پیزومتری کردن چاه ها و نمونه گیری بلوری (نمونه جامد) از اعماق چاه عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: نمونه برداری از دریاچه نمک قم توسط سازمان زمین شناسی کشور انجام شده و گزارشی مبنی بر عدم نیاز به انجام اکتشافات تکمیلی جدید توسط این سازمان ارایه شده است.
مجری طرح شورابه های دریاچه نمک قم با اشاره به سرمایه گذاری اولیه طرح مذکور گفت: برآورد کل سرمایه گذاری طرح 200 میلیارد تومان است که از این میزان 140 میلیارد تومان ریالی و 20 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی خواهد بود.
وی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح، سالانه 50 هزار تن اکسید منیزیم، 152 هزار تن کلرور سدیم و 24 هزار تن سولفات کلسیم از شورابه های دریاچه نمک قم تولید خواهد شد.
مجری طرح شورابه های استان قم منیزیم، پتاسیم، بُر، لیتیم و کلرید سدیم را از مهم ترین عناصر موجود در شورابه های دریاچه نمک قم نام برد و افزود: میزان تقاضا و مصرف اکسید منیزیم بسته به میزان مصرف نسوزها و کارخانه های تولید فولاد، سیمان و مس متفاوت است ولیکن بیش از 80 درصد مصرف نسوز در صنعت سیمان و فولاد خواهد بود.
گفتنی است دریاچه نمک قم در 70 کیلومتری شمال کاشان و در ناحیه شرقی پلایای قم واقع شده و از پست ترین مناطق حوزه آبریزی قم است و راه دسترسی به این دریاچه از طریق جاده کاشان- آران و بیدگل- چهار طاقی نرسیده به مرنجاب یا از مسیر شهرستان قم پس از طی مسافت 120 کیلومتری بعد از روستاهای قمرود و مشک آباد است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد