اخبار استان ها

افتتاح بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب ۴ طرح در جیرفت

افتتاح بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب ۴ طرح در جیرفت
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت جنوب کرمان گفت: ۱۴ طرح صنعتی و معدنی شامل ۵ طرح معدنی و صنایع معدنی و ۹ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال آماده بهره برداری بوده که توانایی ایجاد اشتغال برای ۲۴۸ نفر به صورت مستقیم را دارند.
  بزرگنمايي:

شپایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت جنوب کرمان گفت: 14 طرح صنعتی و معدنی شامل 5 طرح معدنی و صنایع معدنی و 9 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 400 میلیارد ریال در هفته دولت امسال آماده بهره برداری بوده که توانایی ایجاد اشتغال برای 248 نفر به صورت مستقیم را دارند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، محمود اسکندری نسب افزود: این طرح ها شامل کارخانه های فرآوری رب گوجه، تولید دستمال کاغذی، نایلون و نایلکس، فرآوری میوه های آجیلی، درب و پنجره دوجداره، سنگ ساختمانی تزئینی، کارخانه سنگبری، معدن آهن، معدن مس  معدن آهک هستند.
وی در خصوص 4 واحد افتتاح شده با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان جیرفت گفت: سرمایه گذاری این طرح ها 5/205 میلیارد ریال و  میزان اشتغال آنها 101 نفر است.  
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت جنوب کرمان افزود: معدن و کارخانه فرآوری آهن پارس معدن تیراژ با ظرفیت تولید 200 هزار تن کنسانتره آهن، شامل تولید محصولات فلزی گل نرده با ظرفیت 600 تن، تولید نایلون خضری با ظرفیت هزار و 20 تن و همچنین بتن آماده گروهی با ظرفیت 10 هزار تن در سال است.
وی در خصوص وضعیت معادن و صنایع معدنی آهن جنوب کرمان نیز توضیح داد: 14 پروانه اکتشاف که 56 درصد از کل پروانه اکتشاف های تاریخ جنوب کرمان و 4 پروانه بهره برداری که 100 درصد پروانه های بهره برداری معادن آهن جنوب کرمان هستند، در دولت تدبیر و امید صادر شده، همچنین 2 پروانه بهره برداری صنایع معدنی نیز در همین دولت صادر شده که قبل از آن هیچ صنایع معدنی در این خصوص در جنوب کرمان وجود نداشته است.
علاوه بر افتتاح 4 واحد یاد شده، در این روز عملیات ساخت کارخانه مس کاتد شرکت کاوش فلز سبزواران آغاز و کلنگ آن توسط مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت زده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص مشخصات این کارخانه گفت: سرمایه گذاری این طرح 627 میلیارد ریال جهت تولید 3 هزار تن مس کاتد است و توان اشتغالزایی برای 85 نفر به صورت مستقیم را دارد که با راه‌اندازی این کارخانه مشکل خام فروشی ماده معدنی مس در جنوب کرمان حل خواهد شد.
وی همچنین از آمادگی 4 طرح صنایع معدنی دیگر جهت آغاز عملیات ساخت خبر داد و گفت: این طرح ها شامل سنگبری، شمش طلا، فرآوی سیلیس و آهک صنعتی در مجموع با سرمایه گذاری 244 میلیارد ریال با توانایی ایجاد اشتغال برای 215 نفر هستند.
در ادامه این برنامه ها، از روند ساخت پایانه صادراتی گلشن آرای ارم در شهرک صنعتی 2 جیرفت نیز بازدید به عمل آمد. این پایانه به عنوان نخستین پایانه صادراتی جنوب کرمان با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرمایه گذاری 280 میلیارد ریال و اشتغال آفرینی برای 170 نفر در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد است.
علی اصغر توفیق مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در پایان برنامه های افتتاحی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ضمن تشکر، اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر در حوزه های صنعتی و معدنی جنوب کرمان را مهم و بزرگ ارزیابی و رئیس این سازمان را جزو مدیران قوی و برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و گفت: این منابع و معادن سالیان سال اینجا بوده و آنچه موجب این اتفاق جدید است همت والای مسئولان و کسانی است که به این موارد توجه کرده و در این منطقه محروم اقدام کرده اند .







   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد