آلومینیوم و مس

کسری چهار میلیون تنی در بازار مس تا ۲۰۲۶

کسری چهار میلیون تنی در بازار مس تا ۲۰۲۶
پایگاه خبری معدن نیوز - بر اساس گزارش «رد کانگر» مدیر اجرایی کمپانی فریپورت مکموران، بازار مس در حال حرکت به سمت کسری است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ این کسری به بیش از چهار میلیون تن در سال افزایش یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کانگر رئیس و مدیرعامل این کمپانی آمریکایی با اعلام این پیش‌بینی گفت: «تغییرات مثبت در میزان بهره‌وری به‌واسطه ظهور فن‌آوری‌های نوین و سایر روش‌ها، در طول زمان تولید مس را بیش‌ از حد انتظار افزایش خواهد داد. ولی با این وجود، پیش‌بینی می‌شود کسری مس به حدود 4/2میلیون تن در سال افزایش یابد.»

وی در نشست کالج شورای مس آمریکا که در روزهای 7 تا 10 ماه می‌در دنور ایالت کلرادو آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: «در سال گذشته، میانگین سطح عیار کانه‌های مس در عملیات‌های معدنی در جهان حدود 0/9 تا 0/85درصد بوده است. این میانگین، به این معنی است که کمپانی‌ها مجبور هستند برای تولید سطح ثابتی از فلز مس، مواد معدنی بیش‌تری را فرآوری کنند. با افزایش تقاضای مس، کمپانی‌های معدنی باید برای حفظ سطح تولید خود سخت‌تر از گذشته کار کنند و بنابراین، تولید حجم بیشتر برای آن‌ها بسیار دشوارتر خواهد بود.»

کانگر افزود: «عملیات کشف معادن جدید کاهش بسیاری داشته است و کشف اکثر واحدهایی که امروز در حال فعالیت هستند به اواخر دهه 1800 میلادی برمی‌گردد. وی گفت علاوه بر این، جامعه و مسائل مربوط به اخذ مجوز نیز اغلب باعث تأخیر بیشتر و افزایش عدم اطمینان شده است.»

وی خطاب به حاضران در این نشست گفت: «هم‌اکنون، شاهد احتیاط بیشتر کمپانی‌ها هستیم. ترازنامه‌ها اصلاح‌شده و تعداد افرادی که حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند، زیاد نیستند. علاوه بر این، دوره‌های توسعه که شامل اکتشاف، طراحی، اخذ مجوز و شروع ساخت‌وساز طرح می‌شود، می‌تواند سال‌ها به طول بیانجامد.»

کانگر همچنین با اشاره به معدن متعلق به کمپانی فریپورت مکموران در ایالات آریزونا گفت: «اخذ مجوز این معدن بیش از ده سال طول کشیده است.»

همچنین بنا به گفته مدیر اجرایی کمپانی فریپورت مکموران، پیش‌بینی قیمت‌های مس در زمانی که معادن جدید به بهره‌برداری می‌رسند، بسیار دشوار است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد