رویدادها و گزارش های ویژه

پیاده‌سازی استاندارد ایزو ۳۴۰۰۰ در بخش منابع انسانی ایمیدرو

پیاده‌سازی استاندارد ایزو ۳۴۰۰۰ در بخش منابع انسانی ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز- سرپرست مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: آموزش فرآیندهای منابع انسانی و پیاده‌سازی استاندارد جهانی ایزو ۳۴۰۰۰، در نشست‌های مسئولان منابع انسانی واحدهای تابعه پیگیری می‌شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- سرپرست مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: آموزش فرآیندهای منابع انسانی و پیاده‌سازی استاندارد جهانی ایزو 34000، در نشست‌های مسئولان منابع انسانی واحدهای تابعه پیگیری می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، سیداحمد بزاز جزایری در دومین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران منابع انسانی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه، هدف از برگزاری این نشست‌ها را همسوسازی برنامه‌های منابع انسانی در سازمان و واحدهای تابعه، تبادل اطلاعات و تجارب شرکت‌کنندگان و آگاهی از مسائل جذب نیروی انسانی شرکت‌ها دانست.
وی با بیان اینکه جلسه بعدی هم اندیشی در هفته دوم مهر ماه آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: تا پایان امسال در مجموع 6 جلسه هم اندیشی برگزار می‌شود.
جزایری اظهار کرد: آیین نامه استخدامی ایمیدرو بر اساس قوانین و مقررات حاکم بر سازمان تهیه و تدوین شده و هر گونه جذب نیروی رسمی در شرکت‌ها و واحدهای تابعه با طی مراحل قانونی شامل درج آگهی در جراید، آزمون کتبی و... گزینش خواهد بود.
وی در عین حال تاکید کرد که شرکت‌ها و واحدهای تابعه ایمیدرو برای جذب نیرو حتما باید مجوزهای لازم را از ایمیدرو دریافت کنند. همچنین لازم است شرکت‌ها ابتدا ساختار سازمانی خود را تکمیل و سپس در زمینه استخدام نیروها اقدام کنند.
جزایری تصریح کرد: چنانچه استاندارد جهانی ایزو 34000 به طور کامل اجرایی شود، انسجام و هماهنگی بین فرآیندهای منابع انسانی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در نشست‌های هم اندیشی مسئولان منابع انسانی همچنین تلاش خواهد شد تا آیین نامه استخدامی ایمیدرو به عنوان الگو در اختیار واحدها و شرکت‌های تابعه قرار گیرد. استاندارد 34000 منابع انسانی ابزار ارزیابی و آسیب شناسی فرآیندها و نتایج منابع انسانی است.در این استاندارد، مدل فیلیپس (EFQM)، مدل بلوغ قابلیت‌های منابع انسانی (PCMM) و مدل سرمایه‌گذاری انسانی گنجانده شده است. استاندارد 34000 از جمله استانداردهایی است که از سال 2001 به منظور ارزیابی و ارتقای سیستم منابع انسانی مورد استفاده قرار گرفته است.
این استاندارد دارای 5 سطح بلوغ است. هر سطح بلوغ یک مرحله تکاملی است که سطحی از قابلیت‌ها را برای بهبود منابع انسانی ایجاد کرده و نهادینه می‌کند. هر مرحله بلوغ از چند فرآیند و هر فرآیند دارای چندهدف است که اگر برآورده شوند به توانایی آن فرآیند برای اثرگذاری بر منابع انسانی منجر می‌شود. وقتی اهداف همه فرآیندها در یک سطح بلوغ برآورده شود، سازمان آن سطح بلوغ را کسب کرده و وارد سطح جدیدی از قابلیت‌های منابع انسانی می‌شود. استاندارد 34000، 20 فرآیند منابع انسانی و 12 متغیر نتیجه‌ای و نگرشی منابع انسانی را در قالب 34000 امتیاز (20000 فرآیندها و 14000 نتایج و نگرش ها)، ارزیابی می‌کند. همچنین این استاندارد دستورالمل هایی برای استخدام دارد.
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو نیز در این نشست با بیان برنامه‌های آموزش سازمان توسعه گفت: آموزش‌ها شامل دو بخش یکی تخصصی و ویژه کارکنان در حوزه شغلی و دیگری آموزش‌های تکمیلی است که ویژه سازمان است.
شمس‌الدین سیاسی راد با اشاره به رشد سریع تحولات جهانی بر لزوم آموزش، پژوهش و بهره‌وری تاکید کرد و افزود: در شرایط فعلی برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی در منابع انسانی باید یکپارچه و هماهنگ باشد.
وی با اشاره به استقرار مدیریت دانش در ایمیدرو تصریح کرد: قرار است در آینده مدیریت دانش در شرکت‌های فولاد، تهیه و تولید و مرکز تحقیقات ایجاد شود.
در این نشست مدیر هسته گزینش ایمیدرو نیز با تاکید بر رعایت مقررات و قانون گزینش پیش از جذب نیرو گفت: مسئولان منابع انسانی شرکت‌ها و واحدهای تابعه در نظر داشته باشند که باید پیش از جذب هر گونه جذب نیرو( قراردادی، پیمانی و رسمی) فرآیند گزینش، طی شود. سید جلیل پورمحمودیان تصریح کرد: نیروی انسانی باید تاییدیه هسته گزینش را کسب کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد