فولاد و آهن

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت دربازدید از ذوب آهن اعلام کرد

تولید ریل ملی در ذوب آهن خبر مهم اقتصادی کشور

تولید ریل ملی در ذوب آهن خبر مهم اقتصادی کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- درآستانه تکمیل خط تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان و اتمام مراحل اجرایی و با نزدیک شدن به راه‌اندازی رسمی این پروژه عظیم صنعتی، معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت ومعدن وتجارت ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان وبازدید از کارگاه نورد ۶۵۰ وخط تولید ریل ملی با مسئولان این شرکت دیدار وگفت‌وگو کرد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- درآستانه تکمیل خط تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان و اتمام مراحل اجرایی و با نزدیک شدن به راه‌اندازی رسمی این پروژه عظیم صنعتی، معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت ومعدن وتجارت ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان وبازدید از کارگاه نورد 650 وخط تولید ریل ملی با مسئولان این شرکت دیدار وگفت‌وگو کرد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، جعفر سرقینی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ذوب آهن و مشاهده پیشرفت‌های به‌دست آمده، با اشاره به تلاش مدیران وکارکنان برای رفع نابسامانی‌ها وکمبودها، حفظ موفقیت‌ها وتکمیل نهایی پروژه‌های اجرایی ودر حال انجام ذوب آهن تاکید کرد.
وی در مورد اهمیت و جایگاه تولید این محصول مهم در ذوب آهن و نقش آن در توسعه صنعت ریلی کشور یاد آور شد: از سال‌های پیش از ذوب آهن خواسته بودیم که کنار تولید مقاطع طویل و ساختمانی به دنبال افزایش و تنوع محصولات دیگر باشد و با تولید محصولات جدید و بدون رقیب، سبد کالاهای خود را تکمیل کند.
سرقینی با اشاره به حرکت ذوب آهن به سمت تولید ریل خاطر نشان کرد: با تولید این محصول، کشور که تاکنون وارد‌کننده آن بود، از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود و از آنجا که ظرفیت تولیدات ریل ذوب آهن 4 برابر میزان مصرف کشور است، به صادر‌کننده آن تبدیل می‌شویم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تولید ریل ملی و ایجاد زمینه اشتغالزایی، بی‌نیازی از واردات و همچنین صادرات آن خبر مهمی برای ذوب آهن و اقتصاد کشور خواهد بود.
وی یاد آور شد: با شروع تولید ریل در ذوب آهن و باتوجه به تعهداتی که راه آهن سراسری کشور داده است محصول تولیدی ذوب آهن توسط راه آهن خریداری و مابقی آن به خارج از کشور صادر خواهد شد.
تولید ریل ملی و حرکت به سمت صادرات
رسول زرگر پور استاندار اصفهان نیز در جریان سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به اصفهان با حضور در این شرکت از کارگاه نورد 650 وخط تولید ریل ملی بازدید و با آخرین تحولات ودستاوردهای ذوب آهن اصفهان آشنا شد.
وی با اشاره به تلاش‌های ذوب آهن ظرف دوسال گذشته درجهت کاهش مصرف انرژی وکاهش قیمت تمام شده محصولات وافزایش بهره‌وری یاد آور شد: شرط اساسی اقتصاد مقاومتی درون گرا وبرون گرا بودن است.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی با هدف تنوع تولید وافزایش بهره‌وری تجهیزات ونیروی انسانی به خوبی در جهت اقتصاد مقاومتی عمل کرده است.
استاندار اصفهان با تاکید بر تلاش ذوب آهن در زمینه افزایش تولید و صادرات تصریح کرد: این شرکت درآینده‌ای نزدیک ضمن پشت سرگذاشتن مشکلات قبلی ازآینده درخشان اقتصادی نیز برخوردار خواهد شد.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد