فولاد و آهن

یک عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

رفع تحریم راه گشاه‌تر از ساخت مسکن برای فولاد

رفع تحریم راه گشاه‌تر از ساخت مسکن برای فولاد
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: قرار است برای سال ۹۵ نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که می‌تواند نخستین گام فعال‌سازی صنعت فولاد باشد اما برای رسیدن به رونق کامل نیازمند اجرای برجام و رفع تحریم‌ها هستیم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: قرار است برای سال 95 نزدیک به 200 هزار واحد مسکونی ساخته شود که می‌تواند نخستین گام فعال‌سازی صنعت فولاد باشد اما برای رسیدن به رونق کامل نیازمند اجرای برجام و رفع تحریم‌ها هستیم.
رضا شهرستانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه رکود در سال اخیر منجر به خالی شدن انبارهای فولادسازان شد، اظهار کرد: در زمان رکود فولادسازان میزان عرضه محصول را جایگزین نکردند و این باعث شد انبار آنها خالی شود و در شرایط کنونی که کمی تقاضا بهبود یافته است در افزایش تولید موثر خواهد بود.
او با بیان اینکه فولادسازان با کمبود نقدینگی مواجه هستند، افزود: با بهبود تقاضا تنها تولید کننده‌هایی که با کمبود نقدینگی مواجه نیستند می‌توانند یکباره ظرفیت خود را افزایش دهند و برای تامین نیاز داخلی بسترهای تولید بیشتر را فراهم کنند.
شهرستانی با تاکید بر اینکه تقاضا برای فولاد با فعال‌سازی بخش معدن بهبود می‌یابد، تصریح کرد: قرار است در سال 95 نزدیک به200 هزار واحد مسکونی ساخته شود که می‌تواند محرکی برای افزایش تقاضا و تولید فولاد در کشور باشد اما تنها نباید به بازارهای داخلی محدود شد و باید شرایط برای ورود محصول به بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیز فراهم کرد.
او با اشاره به اینکه فولاد ایران توان رقابت در بازارهای جهانی را دارد، افزود: درحال‌حاضر ساخت‌وساز داخلی در ایجاد رونق فولاد موثر است اما ظرفیت اصلی تنها با اجرای برجام و رفع تحریم‌ها حاصل می‌شود. زیرا در شرایط کنونی بازارهای بین‌المللی می‌تواند بخشی از ظرفیت مازاد فولاد کشور که در نتیجه طرح‌های توسعه‌ای به وجود می‌آید را جذب کند از این رو تعاملات بین‌المللی مهم‌ترین فاکتور برای کمک رونق صنایع بلادستی و پایین دستی در کشور است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد