بورس

شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحد نزدیک شد

شاخص بورس به کانال ۹۵ هزار واحد نزدیک شد
پایگاه خبری معدن نیوز- در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشد پر قدرت ۵۳۷ واحدی به کار خود پایان داد و ­علاوه بر شاخص کل، سایر شاخص های منتخب بورس، رشد پرقدرتی را در معاملات امروز ثبت کردند. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۴۵۲ و ۷۶۵ واحد بالا رفتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در معاملات روز جاری شاخص کل بورس 537 واحد رشد کرد و به رقم 94 هزار و 703 واحد رسید.
نماد شرکت های فولاد مبارکه، ایران خودرو، سایپا، خدمات انفورماتیک، پارس خودرو و ملی مس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند. این در حالی بود که تاپیکو امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد.
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از 795 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 674 میلیارد ریال بود و در 53 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
برترین گروه های صنعت نیز امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات صنایع خودرو، فلزات اساسی و بانک ها بودند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد شرکت های محورسازان ایران خودرو، واسپاری ملت، لوله و ماشین سازی ایران، فراورده های نسوز آذر، حمل و نقل توکا، سرمایه گذاری ساختمان ایران و آلومراد بود.
در مقابل نماد شرکت های سیمان آرتا اردبیل، نورد و قطعات فولادی، فنرسازی خاور، تکنوتار، قند شیرین خراسان، توسعه شهری توس گستر و بانک کارآفرین شاهد بیشترین کاهش قیمت ها بودند.
سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام شرکت سایپا دیزل، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک سایپا، سهام شرکت زامیاد، سرمایه گذاری سایپا و آلومینیوم ایران بیشترین تقاضا را ثبت کردند. این نمادها امروز بالغ بر 130 میلیون حجم تقاضا را در بازار ثبت کردند.
در مقابل نمادهای اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند. حجم این عرضه ها از یک میلون حجم بالغ نشد.
در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله 64 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 100میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد