سنگ آهن و ذغال سنگ

سنگ آهن همچنان افزایشی است/ احتمال ارتقا قیمت به ۶۹ دلار ظرف چند ماه آینده

سنگ آهن همچنان افزایشی است/ احتمال ارتقا قیمت به ۶۹ دلار ظرف چند ماه آینده
پایگاه خبری معدن نیوز- تقویت بازار فولاد در چین از بازارهای نقدی سنگ آهن حمایت کرد و سبب افزایشی شدن بهای این ماده معدنی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت پایه سنگ آهن در آخرین روز از هفته گذشته با عیار 62 درصد 0.9 درصد افزایش یافته و به 67 دلار و 42 سنت رسیده بود.

سنگ آهن از آغاز ماه می 3 درصد رشد را شاهد بوده و از 23 آوریل در بالاترین سطح قرار گرفته است.

این افزایش مختص عیارهای بالا نبوده و عیارهای پایین را نیز شامل می شود. عیار 58 درصد فاین با 1.7 درصد رشد 40 دلار و 7 سنت داد و ستد می شود و عیار 65 درصد فاین نیز با رشد 1.1 درصدی به 86 دلار و 10 سنت رسیده است.

این رشد همانگونه که گفته شد ناشی از افزایش خریدهای آتی میلگرد توسط چینی ها بوده است.

بیشترین رقم معاملاتی میلگرد برای تحویل در ماه اکتبر 2018 با 2.3 درصد رشد به 3675 یوان رسیده است که این امر نشانه هایی از تقویت تقاضای فولاد در چین است.

تحلیلگران بانک ANZ معتقدند تقاضای فولاد چین همچنان فراتر از انتظارات است و سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات رو به بهبود بوده در حالی که هزینه های زیربنایی همچنان رو به افزایش است. همین امر سبب شده تحلیلگران این بانک انتظار داشته باشند بازار لحظه ای سنگ آهن در میان مدت روند صعودی بیشتری را شاهد بوده و بازار افزایشی باشد.

در بورس کالای دالیان هر تن سنگ آهن آتی در روز جمعه با 2.8 درصد رشد 483 یوان معامله شد البته در اواسط ماه مارس بهای سنگ آهن در بورس کالای دالیان به 487 یوان رسیده بود.

برخی پیش بینی کرده اند که بازار لحظه ای سنگ آهن این هفته شروع خوبی خواهد داشت.

داده های اقتصادی چین می گوید، تقاضای سنگ آهن و فولاد بالا خواهد ماند و کاهش تولید مازاد عرضه ها را محدود خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند روند کاهشی قیمت ها محدود و متوقف شود و قیمت ها طی ماه آینده به 69 دلار در هر تن افزایش یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد