معدن

در سال 96 صورت گرفت؛

رشد ۱۳۰درصدی تولید پتاس در خور و بیابانک

رشد ۱۳۰درصدی تولید پتاس در خور و بیابانک
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از رشد ۱۳۰درصدی تولید پتاس در این مجموعه طی سال ۹۶ خبر داد. علی علوی نایینی همچنین گفت:‌ ایمیدرو زمینه حضور بخش خصوصی در این بخش را فراهم آورده است.
  بزرگنمايي:


به گزارش معدن نیوز- علی علوی نایینی ادامه داد: در برنامه تولید در سال 97 رسیدن به ظرفیت 20 هزار تن پتاس طراحی شده است که با تکمیل طرح های توسعه ای فرآیند تولید کارنالیت در سال 98 با جهش قابل ملاحظه ای به ظرفیت اسمی کارخانه نزدیکتر می شویم.

وی افزود: این در حالیست که به موازات افزایش تولید با اعمال استانداردها و کنترل کیفیت محصول توانستیم مشکلات فروش محصول در سال 95 را حل کنیم.

علوی نایینی با بیان اینکه بنا داریم
محصول

پتاس را در تالار اصلی بورس عرضه کنیم اظهار کرد: 100 درصد محصول تولیدی خود در سال 96 را از این طریق به فروش خواهیم رساند.
مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک اعلام کرد: اولویت اول برنامه های تولیدی پتاس به ظرفیت رساندن کارخانه تا 50 هزار تن پتاس در سال خواهد بود و این در حالیست که ظرفیت فعلی تنها در حدود 30 درصد ظرفیت اسمی کارخانه پتاس بوده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ظرفیت 50 هزار تن در سال، یک برنامه سه ساله طراحی شده که طی آن باید بر موانع تأمین شورابه، گلوگاه های فرآیند تولید پتاس از کارنالیت و از همه مهمتر استحصال کارنالیت از شورابه در استخرهای تبخیر خورشیدی برنامه ریزی داشته باشیم.
علوی یادآور شد: طی سال های 95 و 96 و همزمان با تولید محصول، بسیاری از موانع تولید پتاس از کارنالیت در کارخانه نیز شناسایی و رفع شده است.

علوی نایینی افزود: از این رو در سال 97 تمرکز اصلی دفتر مهندسی مجتمع پتاس بر روی افزایش ظرفیت کارنالیت گیری از استخرهای تبخیر خورشیدی برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با تهیه نقشه راه که در سه ماهه نخست سال 97 و توسط مشاوره چینی پروژه شرکت JOC Technical Engineering نهایی می شود، مسیر مناسب جهت اقدامات اجرایی در حوزه املاح تبخیری در این دو منطقه مشخص خواهد شد.

مدیر مجتمع پتاس عنوان کرد: هدف نهایی طرح توسعه که مصوبه کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو را نیز اخذ کرده است؛ شناسایی ذخایر و بهره برداری حداکثری از پتانسیل املاح تبخیری کشور در قالب احداث پارک های شیمیایی است.

علوی نایینی افزود: ایمیدرو به عنوان نماینده دولت و در نقش سیاست گذار، زمینه تأمین زیر ساخت ها و شرایط مناسب جهت ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه داخلی و خارجی در این حوزه را فراهم کرده است.

مدیر مجتمع پتاس اخذ پروانه تحقیق و توسعه از وزارت صنعت، معدن، تجارت، گواهینامه های ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015, OHSAS 18001: 2007 ، تجهیز و ارتقاء کمی و کیفی واحد مستقل HSEE مجتمع در حوزه فنی را از دیگر اقدامات صورت گرفته این مجتمع در سال 96 اعلام کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد