سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

کاهش فروش گندله سنگ آهن جیندال هندوستان/ رشد تولید به ثبت رسید

کاهش فروش گندله سنگ آهن جیندال هندوستان/ رشد تولید به ثبت رسید
پایگاه خبرس معدن نیوز- جیندال هندوستان که یکی از صادرکنندگان گندله سنگ آهن بخش خصوصی این کشور است در بین ماه های آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ کاهش فروش گندله را به ثبت رساند که ناشی از کاهش تقاضای چین بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فروش گندله Jindal در سال مالی 2017-2018 با 6 درصد کاهش به 3.09 میلیون تن رسید. تقاضای چین برای گندله هند کاهشی است زیرا کارخانه ها خرید کنسانتره از بازار داخلی درمقابل گندله وارداتی راحت تر بوده و افزایش داشته است.
فروش گندله این شرکت در سال 2016-2017 در بازار داخلی و صادراتی درمجموع با 239 درصد رشد به 3.28 میلیون تن رسیده بود.
صادرات افزایشی بود چون چین پس از حادثه معدن سامارکو در ماه نوامبر 2015 برزیل و تعطیلی این معدن رو به خرید از هند آورد.
همچنین کاهش تولید کنسانتره داخلی به عنوان خوراک گندله سازی ها با توجه به محدودیت های زیست محیطی، باعث افزایش فروش گندله هند در چین شد.
اما قیمت گندله هند در بازار چین به خوبی پشتیبانی شد و تقاضا در ماه گذشته نیز نشان می دهد که نشانه هایی از احیا وجود دارد. بهای گندله 64 درصد هند برای تحویل در ماه های گذشته به حدود 117 دلار رسید که از قیمت های تحویلی ماه می که 114 دلار بود بیشتر است. قیمت گندله برای تحویل در دسامبر 2017 به مبلغ 127دلار افزایش یافته بود.
تولید گندله جیندال هند در سال مالی 2017-2018 حدود 6.86 میلیون تن بود که رشد خوبی نیست به مدت مشابه سال قبل داشت چراکه تولید در 2016-2017 حدود 6.46 میلیون تن بود.
بخشی از این گندله در کارخانه های داخلی فولاد جیندال استفاده شد. جیندال یکی از دو صادرکننده برتر گندله هند است و بعد از اسار هند قرار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد