طلا و نقره

معدن نیوز گزارش می دهد؛

کیتکو نوشت؛ رشد تقاضای طلا در ایران کوتاه مدت است

کیتکو نوشت؛ رشد تقاضای طلا در ایران کوتاه مدت است
پایگاه خبری معدن نیوز- متاسفانه تقاضای طلای ایران برای پیشبرد اهداف کوتاه مدت در برابر تحریم ها جهش قابل توجهی داشت و این اتفاق ناشی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آنچه اکنون شاهد آن هستیم این است که اقشار مختلف جامعه سعی می کنند تا دارایی خود را به چیزهایی نظیر طلا، دلار یا هر چیز با ارزش دیگری تبدیل نمایند. اما به مرور این عطش فروکش کرده و احتمالا روند کاهشی تقاضا آغاز شود با این حال شواهدد تاریخی نشان می دهد ظرف چند ماه آینده تقاضایی طلا در ایران به شدت بالا خواهد بود.

براساس داده های شورای جهانی طلا (WGC) زمانی که تحریم های قبلی علیه ایران در سال 2012 وضع شد تقاضای طلا پس از دو سال کاهش یافت و در سال 2016 تقاضا برای این فلز زرد به پایین ترین سطح 6 سال گذشته خود رسید. یعنی تقاضا تنها 45.1 تن شد که 65 درصد پایین تر از سال 2013 بود. اما یک سال بعد تقاضا بهبود یافت و تقاضا در سال گذشته رقم 64.5 تن را به ثبت رساند.

در پی اعلام خروج آمریکا از برجام و تهدید ترامپ مبنی بر بازگرداندن تحریم ها ظرف 90 روز آینده، تقاضای طلا روند افزایشی به خود گرفت و تضعیف ارزش ریال موجب تقویت بیشتر طلا شد.

در سه ماهه اول 2018 خرید طلا بیش از 3 برابر رشد داشت که تماما ناشی از تضعیف ارزش ریال در برابر دلار آمریکا و رسیدن آن به پایین ترین سطح رکوردهای قبلی است.

کیتکو در ادامه این تحلیل نوشت، تضعیف بیشتر ارزش پول می تواند سبب شود ایرانیان در بلندمدت مجبور به فروش دارایی های طلای خود برای کسب نقدینگی کند چراکه وقتی اقتصادی تضعیف می شود طلا یک راهکار خوب برای دریافت نقدینگی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد