سنگ آهن و ذغال سنگ

کیوان جعفری طهرانی پیش بینی کرد؛

ظرفیت تولید زنجیره فولاد افزایشی است/ تولید کنسانتره از گندله پیشی گرفته و کمبود کنسانتره محسوس تر می شود

ظرفیت تولید زنجیره فولاد افزایشی است/ تولید کنسانتره از گندله پیشی گرفته و کمبود کنسانتره محسوس تر می شود
کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر بازارهای بین الملل معدن و صنایع معدنی شب گذشته در پنجمین همایش سنگ آهن در سخنان خود اشاره ای به آمارهای تولید و صادرات زنجیره فولاد از سنگ آهن تا فولاد خام پرداخت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی بخشی از این آمارها را در پنل تخصصی برگزار شده در کنفرانس سنگ آهن ارائه نمود و گفت: تولید سنگ آهن دانه بندی کشور در سال 96 به 16 میلیون تن رسید در حالی که کنسانتره و گندله به ترتیب به 41 میلیون تن و 34 میلیون تن رسیده بود.
جعفری طهرانی با بیان اینکه حجم کل صادرات سنگ آهن ایران در سال گذشته 20 میلیون و 678 هزار تن بود تصریح کرد: از این حجم 14 میلیون و 728 هزار تن سهم دانه بندی و 5 میلیون و 950 هزار تن با احتساب شرکت های بخش خصوصی سهم صادرات کنسانتره بوده است.
این تحلیلگر بازارهای بین الملل معدن و صنایع معدنی ادامه داد: ایران در سال 96 بالغ بر 22 میلیون و 600 هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد درحالی که ظرفیت آهن اسفنجی 29 میلیون و 200 هزار تن بود و از این میزان 700 هزار تن صادر و مابقی در داخل کشور مصرف گردید.
وی در بخش دیگری از آمارها ظرفیت فولاد خام کشور (بیلت و اسلب) در سال گذشته را 31 میلیون و 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 69.3 درصد از ظرفیت فولاد خام استفاده و تولید به 21 میلیون و 900 هزار تن رسید. از این حجم هم 6 میلیون و 870 هزار تن صادر شده است.
جعفری طهرانی پیش بینی کرد: ظرفیت تولید کنسانتره ایران در سال 97 به 52 میلیون تن و گندله با روی کار آمدن دو واحد گندله سازی توسعه ملی و مادکوش هر یک به ظرفیت 2.5 میلیون تن، به 53 میلیون تن برسد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی این است ظرفیت آهن اسفنجی کشور در سال 97 به 36 میلیون و 300 هزار تن و فولاد خام به 38 میلیون و 700 هزار تن برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد