اقتصاد و صنعت

صرفه‌جویی روزانه ۲ هزار مگاوات در شبکه توزیع برق

صرفه‌جویی روزانه ۲ هزار مگاوات در شبکه توزیع برق
پایگاه خبری معدن نیوز- حائری گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون روزانه ۲ هزار مگاوات صرفه‌جویی در شبکه توزیع صورت گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق در مراسم بیست و سومین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع نیروی برق با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تجهیز شبکه توزیع، اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی و دانشگاهی، مدرن کردن شبکه توزیع انجام شد که باید در بحث تکنولوژی پایش و ارزیابی صورت گیرد.
وی با اشاره به نقش بخش داخلی در خودکفایی صنعت برق، تصربح کرد: خودکفایی در بخش توزیع از نکات مثبت حضور بخش خصوصی است که در تلاشیم خدمات کمی و کیفی را در حالت مناسب حفظ کنیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به کاهش تولید برقابی و تأثیر آن بر کاهش تولید برق، بیان کرد: در تلاشیم با اقدامات جمعی و مهندسی تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.
وی با بیان اینکه تولید برقابی 50 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: سال گذشته 9300 مگاوات تولید برق توسط نیروگاه‌های برق- آبی صورت گرفت و این درحالی است که در ابتدای امسال ٥٠٠٠ مگاوات تولید برق داشتیم و با بارش‌های اخیر این میزان به 6000 مگاوات رسیده است.
به گفته وی، 3300 مگاوات کمبود تولید برق در بخش نیروگاه‌های برقابی وجود دارد.
حائری با اشاره به صرفه‌جویی برق در بخش توزیع، تصریح کرد: از آبان سال گذشته تا به امروز 3.7 میلیارد کیلووات ساعت صرفه‌جوبی در بخش توزیع صورت گرفته است که معادل روزانه 2 هزار مگاوات صرفه جویی در روز است که پیش بینی می‌شود این مدل در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: استفاده از کنتور‌های هوشمند در چاه‌های کشاورزی به همراه تعامل بسیار خوب مردم منجر به مدیریت مصرف در بخش صنعت شده است.
حائری با اشاره به مدیریت عرضه و تقاضا گفت: با مدیریت عرضه و تقاضا می‌توان پیک مصرف در تابستان را پشت سر گذاشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد