آلومینیوم و مس

کاهش ۸۴ درصدی واردات قراضه مس چین

کاهش ۸۴ درصدی واردات قراضه مس چین
پایگاه خبری معدن نیوز- بر اساس محاسبات انجام‌شده توسط موسسه متال بولتن، سهمیه واردات قراضه مس در ۱۰دور اول تأیید مجوز واردات ضایعات جامد توسط دولت چین، نسبت به سال قبل به میزان ۸۳.۷ درصد کاهش‌یافته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده توسط مرکز مدیریت زباله و مواد شیمیایی جامد که زیرمجموعه‌ای از وزارت محیط‌زیست این کشور است، تاکنون مجوز واردات 463 هزار و 916 تن قراضه مس در سال 2018 اعطا شده است که در مقایسه با مجوز واردات به حجم 2.84 میلیون تنِ سال گذشته، افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.
در آخرین دور از تصویب مجوز واردات که در نیمه آوریل برگزار شد، کل حجم واردات قراضه مس برابر با 125هزار و 667 تن بود که در مقایسه با 271هزار و 200 تنِ مربوط به سال گذشته افت شدیدی را تجربه کرده است.
دولت چین اخیراً اقدامات خود برای کنترل آلودگی را افزایش داده و اعلام کرده است که تا پایان سال جاری، ممنوعیت کامل واردات ضایعات گروه 7 و ازجمله قراضه مس را اعمال خواهد کرد.
این قانون جدید موجب ممنوعیت واردات ضایعات، ازجمله قراضه مس، پس از تاریخ 31 دسامبر 2018 خواهد شد.
ضایعات مسی مانند قراضه کابل، سیم، موتور و سایر قطعات خودرو در فهرست محصولاتی هستند که واردات آن محدود و ممنوع شده است. این بدین معنی است که واردات سایر فلزاتی که در این ضایعات وجود دارند نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
با توجه به داده‌های ارائه‌شده توسط کمپانی دولتی Antaike، در سال 2017 واردات قراضه مس چین به 3/57میلیون تن رسید که مس محتوی آن حدود 1/5میلیون تن برآورد می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد