سنگ و فلز گرانبها

تاکید رئیس سازمان صمت لرستان؛

۱۰ معدن استان لرستان از طریق مزایده به چرخه فعالیت باز می گردند/ ۲درصد از سنگ های تزئینی کشور در لرستان قرار داد

۱۰ معدن استان لرستان از طریق مزایده به چرخه فعالیت باز می گردند/ ۲درصد از سنگ های تزئینی کشور در لرستان قرار داد
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: دو درصد سنگ تزیینی کشور در استان قرار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جمال مومیوند اظهار کرد: بر اساس تعریف سازمان صنعت، معادنی فعال هستند که کارگران در آنها مشغول به فعالیت باشند در غیر این‌صورت معادن به دو بخش معادن متروکه و فاقد متقاضی تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون در استان 104 معدن متروکه و غیر فعال وجود دارد، افزود: از این تعداد 54 مورد بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته متروکه بوده، ذخیره مناسبی نداشته و توجیه اقتصادی ندارند.

مومیوند بیان کرد: در نتیجه مکاتباتی که با وزارت‌خانه انجام شده است و با توجه به شرایط اشاره شده باید این معادن به صورت کلی تعیین تکلیف شوند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: از سوی دیگر 50 معدن استان غیرفعال بوده و به زعم کارشناسان قابلیت معدن کاری دارند در نتیجه سال گذشته برای تعیین تکلیف 30 معدن استان مزایده برگزار شده و سه معدن به افراد متقاضی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز در نظر داریم برای تعیین تکلیف معادن مزایده برگزار کنیم.

مومیوند یادآور شد: در شش ماهه اول سال 94 حدود 92 معدن فعال در استان وجود داشت که خوشبختانه اکنون شاهد فعال بودن 127 معدن استان هستیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در نظر داریم امسال با توجه به برگزاری مزایده، 10 معدن غیرفعال دیگر استان را به چرخه فعالیت بازگردنیم.

وی تصریح کرد: عمده معادن غیرفعال استان سنگ چینی هستند و علت اصلی آن نیز نبود بازار و تغییر سلیقه مردم بوده به نحوی که اکنون رغبت زیادی برای استفاده از سنگ‌های تراورتن وجود دارد و در نتیجه تمایل استفاده از سنگ چینی در کل کشور با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

وی اظهار کرد: معدن یک ذخیره تمام شدنی است و با گذشت زمان ذخایر برداشت معادن کاهش یافته و استخراج نیز دشوار می‌شود.

مومیوند گفت: لرستان دو درصد از ذخایر سنگ تزیینی کشور را دارد و اکنون نسبت به سهم دو درصدی استان جایگاه مناسبی داشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد