فولاد و آهن

بازدهی ارزشمند فولاد مبارکه برای سهام عدالت

بازدهی ارزشمند فولاد مبارکه برای سهام عدالت
پایگاه خبری معدن نیوز- امیرحسین نادری درخصوص سود پرداخت شدۀ این شرکت بابت سهام عدالت گفت: با ورود نماد شرکت فـولاد مبارکه به بورس در اسفندماه سال ۸۵، بلوک ۳۰ درصدی شرکت به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیارد تومان به سهام عدالت واگذار شد تا از محل سود نقدی شرکت طی ۱۰ سال، این مبلغ به صورت اقساط به حساب خزانه واریز شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه اصفهان افزود: این در حالی است که از زمان واگذاری این سهام به سهام عدالت تا پایان سال مالی 95، بیش از 3600 میلیارد تومان سود نقدی به سهام عدالت تعلق گرفته که از این مقدار، 1346 میلیارد تومان به افزایش سرمایه اختصاص یافته و 2220 میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده است. این بدان معناست که حدود 4 برابر قیمتی که سهام عدالت بابت اصل سهام طی 10 سال پرداخت کرده است، سود نقدی دریافت کرده است.

نادری ادامه داد: همچنین ارزش بلوک سهام عدالت با توجه به قیمت فعلی سهام، حدود 6300 میلیارد تومان است که نسبت به قیمت واگذاری 7 برابر رشد داشته است. به بیان دیگر، طی 10 سال برای سهام عدالت 600 درصد بازده قیمت و 400 درصد بازده نقدی از فولاد مبارکه حاصل شده است، یعنی 1000 درصد بازده طی 10 سال یا 100 درصد بازدهی به طور متوسط سالانه. به جرئت میتوان اذعان کرد که این بازدهی در هیچیک از شرکت های بورسی یا دیگر حوزه های سرمایه گذاری برای سهام عدالت حاصل نمیشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد