سنگ آهن و ذغال سنگ

افت یک درصدی تولید زغال سنگ اندونزی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸

افت یک درصدی تولید زغال سنگ اندونزی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری معدن نیوز، معدنکاران زغال سنگ اندونزی گزارش سه ماهه نخست امسال خود را منتشر کردند که براساس این گزارش یکی از شرکت های اصلی افت کاهش و تولید و دیگری رشد تولید و فروش را به ثبت رسانده است. درمجموه دو معدنچی عمده اندونزی در سه ماهه اول امسال به تولید ۱۶.۲۳ میلیون تن زغال دسنت یافتند که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل یعنی ۱۷.۱۷ میلیون تن افت ۰.۹۵ درصدی داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معدنکاران زغال سنگ اندونزی بالاترین متوسط قیمت فروش را در سه ماهه اول امسال اعلام کرده اند که این امر به دلیل تقاضای بالای چینی ها و اختلالات عرضه در پی نامطلوب بودن شرایط آب و هوایی است.

در طول ماه های گذشته، بارندگی تاثیر بسزایی در مناطق تولید اندونزی داشته است.

با این حال، معدنکاران امیدوارند بتوانند به اهداف تولید خود در سال 2018 دست یابند.

معدنکاران اندونزی اعلام کرده اند تولید در سه ماهه اول امسال 8 درصد افت نسبت به سه ماهه اول امسال داشته که تماما به دلیل تاثیر بارندگی ها بوده است.

حتی همین امر در کنار افزایش تقاضای چین سبب شد قیمت های متوسط فروش زغال اندونزی در این دوره 14 درصد رشد داشته است.

Adaro یکی از معدنکاران اندونزی در سه ماهه اول امسال 10 میلیون و 950 هزار تن زغال تولید کرد و اعلام داشته هدف سالانه تولید این شرکت رساندن حجم تولیدات از 54 میلیون تن به 56 میلیون تن می باشد.

این شرکت گفته، حجم فروش نیز در سه ماهه اول امسال 9 درصد کاهش داشته و به 10 میلیون و 930 هزار تن رسیده است.

اگرچه این کمپانی اطلاعاتی درمورد قیمت فروش خود در سه ماهه اول امسال ارائه نکرده اما اعلام کرده تقاضای چین عامل افزایش قیمت های فروش این شرکت در دوره مذکور بوده است.

Adaroدر گزارش سه ماهه خود آورده که در ماه آوریل تولید نیروی برق از طریق سوخت زغال در چین افزایشی است چراکه شاهد فصل زمستان و کمبود گاز در چین بودیم و عرضه در بازار زغال سنگ محدود کرده است.

Adaro گفته انتظار می رود که پس از کاهش تقاضای فصل سرد و افزایش عرضه، قیمت زغال نیز تعدیل شود.

22 درصد از کل فروش Adaro به بازار اندونزی، 15 درصد به کره جنوبی و 12 درصد به چین تعلق می گیرد.

این شرکت چندین معدن در استان های Kalimantan جنوبی دارد.

دیگر معدنکار اندونزی Bukit Asam می باشد که اعلام کرده تولیداتش در نیمه اول امسال 18 درصد رشد داشته و به 5 میلیون و 280 هزار تن رسید.

حجم فروش این شرکت نیز رشد 16 رصدی داشته و به 6.3 میلیون تن رسیده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که انتظار می رود در سال 2018 تولید در این شرکت به 25 میلیون و 540 هزار تن برسد که درمقایسه با تولید 24 میلیون و 230 هزار تن در سال 2017 رشد را نشان می دهد.

Bukit Asam بالغ بر 45.6 رصد از تولیدات خود را در بازار داخلی، 28.6 درصد را در بازار چین و 10 درصد را در بازار هند به فروش می رساند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد