آلومینیوم و مس

صنعت آلومینیوم کانادا نگران از تعرفه های آمریکا

صنعت آلومینیوم کانادا نگران از تعرفه های آمریکا
پایگاه خبری معدن نیوز- دولت کانادا اعلام کرده تعرفه های اعمال شده از سوی آمریکا صدمات جبران ناپذیری را بر مشاغل صنعتی این کشور وارد آورده و صنعت آلومینیوم از این موضوع نگران است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کانادا موضع خود را درقبال تحریم های تجاری آمریکا و تعرفه های اعمالی این کشور که قرار بود از روز سه شنبه اول ماه می عملیاتی شود اما با دستور رئیس جمهور این کشور برای دومین بار تکرار شد و به تاخیر افتاد، واکنش نشان داد و اعلام کرد این رویداد و معیار تنبیهی، صدمات جبران ناپذیری را برای هر دو کشور ایجاد خواهد کرد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه 30 ماه مارس اعلام کرد که اعمال تعرفه های 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم را برای کانادا و مکزیک تا اوم ژوئن متوقف کرده است.

نخست وزیر کانادا چند ساعت قبل از اعلام این خبر در بیانیه ای گفته بود اعمال تعرفه ها یک ایده بسیار بد و تضعیف کننده تجارت بین دو کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه کانادا که انتقال دهنده بیانیه نخست وزیر این کشور بود گفت، نخست وزیر کانادا همچنان بر این عقیده است که اعمال تعرفه ها نه تنها بر مشاغل کانادا بلکه بر مشاغل آمریکا نیز تاثیر منفی داشته و به آن صدمات جبران ناپذیری می گذارد. وی اعلام کرده کانادا برای تامین امنیت مشاغل کارگارن شاغل در صنعت آلومینیوم و فولاد کانادا و آمریکا تلاش خواهد کرد.

فعالان حوزه خودرو در کانادا، مکزیک و آمریکا از پیشنهادات تعرفه ای آمریکا برای افزایش تعرفه های آلومینیوم و فولاد منطقه NAFTA با توجه به پیمان تجارت 1994 ناراحت بوده و نگران این موضوع هستند. کانادا به دنبال معافیت دائمی تعرفه ها می باشد.

انجمن آلومینیوم کانادا هم اعلام کرده این اقدام آمریکا تنها باعث ایجاد و افزایش نا امنی در صنعت در سراسر جهان خواهد شد.

رئیس این اتحادیه در این بیانیه گفته باید معافیت دائمی و کامل در اسرع وقت حاضل شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد