اخبار استان ها

صدور زیاد مجوز برای معادن، جنگ با طبیعت است

صدور زیاد مجوز برای معادن، جنگ با طبیعت است
پایگاه خبری معدن نیوز- نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی صدور بی رویه مجوز در بخش معدن را مبارزه با طبیعت دانست و گفت: دولت برای اشتغالزایی مجوزی صادر کرد، اگر فردی نتواند از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش کند با کار در معادن هزینه های زندگانی خود را تامین کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کمال دهقانی فیروزآبادی در نشست با اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای کردآباد تفت افزود: خشکسالی و مشکلات ناشی از فعالیت های معدنی 2 مشکل عمده این منطقه است.

وی اظهار کرد: این منطقه و طبیعت زیبای آن سالیان سال به این شکل حفظ شده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد نظارت دولت خصوصا وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معادن کم است و بررسی اینکه افرادی که مجوز گرفته اند آیا طبق مجوز عمل کرده اند یا نه، ضروری است.

وی همچنین با طرح این پرسش آیا بهره برداری مطابق با در نظر گرفتن حق مردم، حق دولت و حفظ محیط زیست بوده است؟ اضافه کرد: لازم است موضوع فعالیت های معدنی به صورت ویژه پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید قراردادها بررسی شود و معدنی که در نزدیکی روستا در نظر گرفته شده اگر به مرحله اکتشاف نرسیده لغو شود، اگر به اکتشاف رسیده به جایی دیگر منتقل شود و چنانچه حق و حقوقی از معدن دار ضایع شده جبران شود.

شهر تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی یزد مرکز استان قرار دارد و یکی از مناطق خوش آب و هوای استان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد