فولاد و آهن

یک عضو انجمن فولاد ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد

قیمت فولاد ایران ۱۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی

قیمت فولاد ایران ۱۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو انجمن ‌تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: با توجه به اینکه تقاضای بازار فولاد ایران توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود، بازار ایران با بازار جهانی هماهنگ نیست و قیمت‌ها بین ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت‌های جهانی هستند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- عضو انجمن ‌تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: با توجه به اینکه تقاضای بازار فولاد ایران توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود، بازار ایران با بازار جهانی هماهنگ نیست و قیمت‌ها بین 5 تا 10 درصد بالاتر از قیمت‌های جهانی هستند.
رضا شهرستانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با تاکید بر اینکه رونق در بازار فولاد ایران نسبی است، اظهار کرد: در شرایط کنونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد قیمت و تقاضا در بازار فولاد هستیم. زیرا از یک سو رونق ساخت‌وساز کمی رونق گرفته و از طرف دیگر اعلام برنامه چین برای کاهش 200 هزار تنی فولاد باعث افزایش موقت قیمت آهن آلات شده است.
شهرستانی افزود: تغییر قیمت نفت نیز در رشد قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است. البته نباید شرایط رکود نسبی در ساخت‌وساز کشور را نادیده گرفت زیرا با آغاز فصل بهار شاهد افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز نیز هستیم که میزان تقاضای بازار فولاد و آهن آلات را افزایش می‌دهد.
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با نگاهی به وضعیت بازار جهانی فولاد تصریح کرد: از آنجایی که نیاز بازار داخلی توسط فولادسازان داخلی تامین می‌شود شاهد تغییر قیمت در بازار ایران نسبت به بازار جهانی هستیم به طوری که در داخل قیمت‌ها 5تا 10 درصد بیش از بازار جهانی عرضه می‌شود.
او با نگاهی به دلایل همسان نبودن بازار فولاد ایران با بازارهای جهانی گفت: با افزایش تعرفه‌ها واردات فولاد در ایران از این محصول علاوه بر اینکه افزایش قیمت را تجربه کرد نسبت به رقابت‌پذیری در بازار جهانی نیز فاصله گرفت، زیرا در شرایط کنونی تولید فولادسازان تمام نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند و دیگر نیازی به واردات این محصولات نیست به همین دلیل شاهد تغییر قیمت در بازار داخل و خارج از کشور هستیم.
این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: با توجه به افزایش قیمت به وجود آمده و بالا رفتن تقاضای داخلی شاهد تغییر در تولید فولاد در کشور نیز هستیم به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه نخست سال 95 شاهد افزایش 15 تا 20 درصد تولید هستیم و این موضوع می‌تواند نمایانگر فاصله گرفتن بازار فولاد ایران از رکود باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد