- نوشته شده توسط:
-
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۴۷ PM
-
۱۶۶۵ بازديد
-
چاپ
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن سنگ آهن ایران با تاکید بر اینکه صادرات سنگ آهن با هزینه حملونقل دریایی مشکلی ندارد، گفت: درحالحاضر خدمات بندری بسیار گران است و هزینه جابهجایی مواد معدنی از انبار به کشتی(fobbing) بالا تمام میشود.
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن سنگ آهن ایران با تاکید بر اینکه صادرات سنگ آهن با هزینه حملونقل دریایی مشکلی ندارد، گفت: درحالحاضر خدمات بندری بسیار گران است و هزینه جابهجایی مواد معدنی از انبار به کشتی(fobbing) بالا تمام میشود.
قدیر قیافه در گفتوگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه در دنیا هزینههای مربوط به جابهجایی مواد معدنی در بندر به انداز ایران گران نیست، اظهار کرد: هزینه جابهجایی برای هر تن سنگ آهن در ایران در انبار بندر 10 هزار و 500 تومان است که 3 هزار و 500 تومان مربوط به اداره بندر است که این هزینههای جانبی میتواند هزینه جابهجایی مواد معدنی از طریق حملونقل دریایی را افزایش دهد.
رییس انجمن سنگ آهن ایران با تاکید بر اینکه هر اندازه زمان انتظار کشتی برای بارگیری بیشتر شود به همان میزان هزینههای جابهجایی نیز بالا میرود، افزود: در شرایطی که هزینه حمل مواد معدنی از چین به بندر عباس 8 دلار است هزینه جابهجایی مواد معدنی از معدن سنگان به بندرعباس 21 دلار است و این موضوع باعث کاهش رقابتپذیری صادرات مواد معدنی در کشور میشود.
قیافه با بیان اینکه صنعت ریلی در کشور با توجه به نیاز کشور توسعه نیافته است، گفت: علاوه بر محدودیتهایی که در حملونقل جادهای وجود دارد و تعداد کامیونها به اندازه نیاز کشور نیست، این مشکل در صنعت ریلی وجود دارد زیرا به اندازه کافی واگن باری در کشور وجود ندارد. با این حال در حملونقل ریلی که بخشی از مشکل صادرات مواد معدنی را در بر میگیرد نبود زیرساخت مهمترین چالش این بخش است که باید تقویت شود.
او با نگاهی به مشکلاتی که در صادرات مواد معدنی در کشور وجود دارد بر لزوم کاهش هزینههای جانبی حملونقل مواد معدنی تاکید کرد و افزود: نه تنها باید بهرهوری را در تولید مواد معدنی افزایش دهیم بلکه با کاهش هزینههای حملونقلی و مصرف انرژی میتوان راههای ورود به بازارهای بینالمللی را هموارکرد.
shortlink:
https://www.madannews.ir/Fa/News/16408
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...