آلومینیوم و مس

کارخانه مس کاتد جیرفت در آستانه افتتاح

کارخانه مس کاتد جیرفت در آستانه افتتاح
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات احداث کارخانه مس کاوش فلز سبزواران گفت: این کارخانه که در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت در حال اجرا است به زودی به بهره برداری می رسد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا مقبلی افزود: کلنگ احداث این کارخانه توسط مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و حدود 10 ماه قبل زده و با روندی سریع و امیدبخش توسط سرمایه گذار موفق طرح بدون استفاده از تسهیلات دولتی، به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی رسیده و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این طرح صورت گرفته و هدف از اجرای کارخانه کاوش فلز سبزواران تولید سالانه سه هزار و 500 تن مس کاتد می باشد.

مقبلی تصریح کرد: این کارخانه پس از بهره برداری برای 85 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد که هم اکنون نیز جهت تکمیل عملیات احداث 50 نفر در این طرح مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: مواد معدنی مورد نیاز این کارخانه توسط معدن مس کاوش فلز سبزواران تامین خواهد شد که ذخیره قطعی این معدن یک میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن بیش از سه میلیون تن مس می باشد.

مقبلی افزود: در سه سال گذشته و با تلاش همکاران حوزه معدن سازمان، از مجموع شش مجوز، احداث پنج کارخانه فرآوری مس با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال در جنوب کرمان آغاز شده که 85 درصد سرمایه گذاری کل انجام شده در تاریخ جنوب کرمان در این حوزه را شامل می شود.

وی گفت: افتتاح و بهره برداری از این کارخانجات با جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه، نقش تاثیرگذاری را از لحاظ ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی منطقه و معیشت مردم و ایجاد صنایع وابسته در منطقه ایفا خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد