فولاد و آهن

صادرات فولاد ایران به ۹ میلیون تن رسید

صادرات فولاد ایران به ۹ میلیون تن رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران گفت: تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۰ میلیون تن و صادرات آن یک میلیون تن بود که در سال گذشته صادرات فولاد ایران به حدود ۹ میلیون تن رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی کرباسیان در کنفرانس آلومیینوم سی آر یو در لندن گفت: عملیات ساخت مجتمع گداخت شرکت آلومیینوم جنوب که قرار است در فاز نخست سالانه 300 هزار تن تولید داشته باشد در جریان است.
کرباسیان تاکید کرد: این مجتمع گداخت انرژی مورد نیاز خود را از یک نیروگاه گازی تامین خواهد کرد و ایران امیدوار است با استفاده از منابع عظیم گازی خود صنعت فلزات خود را بیش از پیش توسعه بدهد. ایران در کنار روسیه، بزرگترین دارندگان ذخایر گازی جهان به شمار می روند.
وی افزود: مجتمع سالکو میزان تولید آلومینیوم کشور را تا سال 2025 به یک میلیون تن در سال افزایش خواهد داد و بخش فولاد ایران نیز قصد دارد تولید خود را تا سال 2025 از 31 میلیون تن فعلی به 55 میلیون تن برساند.
سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران مالک 49 درصد از سهام شرکت آلومینیوم جنوب است و 51 درصد مابقی سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری غدیر ایران است.
به گفته میرچی، مدیر موسسه مشورتی آئوریس کانادا که به شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) نیز مشاوره می دهد، هرچند ایران هم اکنون در دو مجتمع تولیدی خود سالانه اندکی بیش از 400 هزار تن آلومینیوم تولید می کند، اما میزان مصرف داخلی حدود 600 تا 700 هزار تن است.
به بیان وی، مجتمع گداخت آلومینیوم سالکو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب ایران و در نزدیکی ساحل خلیج فارس در حال ساخت است، جایی که یک بندر آب عمیق نیز در آنجا در دست احداث است.
این مجتمع 1.2 میلیارد دلاری توسط شرکت مهندسی و ساخت خارجی صنعت فلزات غیرآهنی چین در حال احداث است.
به گفته میرچی، مجتمع گداخت آلومینیوم سالو ابتدا قرار بود به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت آلکان کانادا ساخته شود، اما این شرکت پس از تحریم های آمریکا ایران را ترک کرد.
در این زمینه رویترز نوشت: ایران به لطف برخورداری از منابع عظیم گازی، در مسیر راه اندازی یک مجتمع جدید گداخت آلومینیوم در اوایل سال آینده قرار دارد که میزان تولید آلومینیوم این کشور را 70 درصد افزایش خواهد داد و ایران را در این خصوص به خودکفایی خواهد رساند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد