معدن

در دیدار سفیر اسپانیا با استاندار خوزستان مطرح شد:

احداث کارخانه ۱.۵ میلیون تنی فولاد جهان آرا خرمشهر از طریق فاینانس اسپانیایی ها

احداث کارخانه ۱.۵ میلیون تنی فولاد جهان آرا خرمشهر از طریق فاینانس اسپانیایی ها
پایگاه خبری معدن نیوز- کارخانه یک و نیم میلیون تنی تولید اسلب فولادی از طریق فاینانس کشور اسپانیا با اعتبار ۲۶۰ میلیون یورو در خرمشهر احداث می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ادواردو لوپز سفیر اسپانیا در تهران، در سفر به خرمشهر با استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان در خصوص پروژه فولاد جهان آرا خرمشهر دیدار و گفتگو کرد و از روند اجرای پروژه بازدید نمود.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشستی که در منطقه آزاد اروند با سفیر اسپانیا داشت خطاب به لوپز گفت: این همکاری در قالب اولین گشایش های ال سی پس از توافق برجام بود که نشان‌دهنده تاثیر و کارآمدی توافق های بین المللی است.
شریعتی عنوان کرد: امیدواریم این پروژه باب و شروعی باشد برای همکاری های بیشتر در استان خوزستان میان ایران و اسپانیا و ما در بخش های مختلف بتوانیم همکاری های بیشتری با شرکت های اسپانیایی داشته باشیم.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به منحصر به فرد بودن این منطقه این پروژه کار موفقی خواهد بود و برای توسعه این منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد و از همکاری شما در این زمینه تشکر می‌کنیم.
بر اساس این گزارش هفت شرکت اسپانیایی هم اکنون در کار احداث پروژه فولاد جهان آرا مشارکت دارند و 150 میلیون یورو از صندوق ملی توسعه برای فاز اول این پروژه اختصاص یافته است و فاز دوم پروژه در قالب ساخت کارخانه یک و نیم میلیون تنی اسلب عریض فولادی با اعتبار 260 میلیون یورو از طریق فاینانس کشور اسپانیا انجام خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد