فولاد و آهن

فناوری آجر نسوز آلومینا در کشور با تلاش متخصصان شرکت ذوب آهن بومی سازی شد

فناوری آجر نسوز آلومینا در کشور با تلاش متخصصان شرکت ذوب آهن بومی سازی شد
پایگاه خبری معدن نیوز- پژوهشگران شرکت فرآورده‌های نسوز ایران موفق به طراحی و تولید آجر نسوز آلومینامولایتی شدند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرعامل کارخانه نسوز ایران با بیان اینکه فناوری این نوع فرآورده نسوز در انحصار تعداد معدودی از کشور‌های اروپایی و آسیای شرقی بود گفت: محققان و صنعتگران شرکت ذوب آهن اصفهان با 10 میلیارد ریال هزینه در مدت یک سال به این فناوری دست یافتند.
سعید لقمانی افزود: با بومی سازی این فناوری از خروج افزون بر دو میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.
وی با اشاره به تامین بیش از 85 درصد از مواد اولیه این فرآورده نسوز در کشور افزود: تحمل 1500 درجه سانتیگراد حرارت و استحکام مکانیکی بیش از 900 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع از مهمترین شاخصه‌های این آجر نسوز است.
لقمانی، همه آزمایش‌های کیفیت این فرآورده در آزمایشگاه‌های کارخانه ذوب آهن را اصفهان مثبت ارزیابی کرد و گفت: بیشترین کاربرد این محصول در جدار دیواره کوره بلند کارخانه ذوب آهن است و این شرکت تاکنون افزون بر هزار و 100 تن از این فرآورده نسوز را تولید و روانه بازار کرده است.
مدیرعامل کارخانه نسوز ایران همچنین از تولید آزمایشی بوته کف کوره بلند شماره یک کارخانه ذوب آهن خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این فرآورده مهم هم تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
شرکت ذوب‌آهن اصفهان بزرگترین کارخانه تولید فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و 600هزار تن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد