طلا و نقره

نمایش شمش‌های طلای بانک مرکزی آلمان

نمایش شمش‌های طلای بانک مرکزی آلمان
پایگاه خبری معدن نیوز - پس از آن که بانک مرکزی آلمان سال گذشته تحت فشار افکار عمومی نیمی از ذخایر طلای خود را به داخل کشور منتقل کرد، بخشی از طلاها را برای اطمینان خاطر مردم در معرض نمایش عمومی درآورده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از اسپوتنیک، هشت شمش طلا از ذخایر طلای بانک مرکزی آلمان که هر کدام 12 کیلوگرم وزن دارند به یکی از جاذبه‌های نمایشگاه طلا در موزه پول شهر فرانکفورت این کشور تبدیل شده‌اند. این نمایش بی سابقه که قرار است تا ماه سپتامبر ادامه داشته باشد، یکی از رویدادهای تاریخی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود چرا که یادآور بازگشت نیمی از 3374 تن ذخایر طلای این کشور از خارج به خاک آن است.

سال گذشته محموله‌های فوق سری طلای آلمان در نزد بانک مرکزی آمریکا، انگلیس و فرانسه به آلمان منتقل شدند که 1200 تن آن از آمریکا و 430 تن از انگلیس به داخل آلمان انتقال یافت. به دلیل یکسان بودن واحد پولی آلمان و فرانسه، بانک مرکزی آلمان ترجیح داد تمام ذخایر طلای خود را از فرانسه فرا بخواند.

رلین در ژانویه 2013 اعلام کرده بود در تدارک نگهداری نیمی از 3378 تن ذخایر طلای خود در خاک آلمان است و تا سال 2020 آن را به فرانکفورت منتقل خواهد کرد اما بعدا این برنامه توسط بانک مرکزی با شتاب بیشتری صورت گرفت.

آلمان در توضیح انتقال طلا به خاک خود اعلام کرد هدف این اقدام در دسترس بودن و امکان فروش سریع‌تر آن‌ها در زمان لزوم است. با این حال نمایندگان این بانک بعدها اعلام کردند هیچ برنامه‌ای برای تبدیل طلا به وجه نقد وجود ندارد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از کارل لودویگ تیل- عضو هیات مدیره بوندس بانک- اعلام کرد در سال‌های بحران مالی و بدهی، بوندس بانک متمایل به در اختیار داشتن اطلاعات جزئی از طلا بود. تا جایی اطلاعات کم بود که برخی حتی نسبت به واقعی بودن این ذخایر داخلی و خارجی شک داشتند.

بانک مرکزی آلمان در گذشته با کمپینی به نام " طلاهای ما را به خانه بازگردانید" مواجه بود که توسط پتر بوئرینگر- نماینده مجلس و از اعضای حزب " آلترناتیو برای آلمان" رهبری شد.

طلا هنوز هم یکی از روش‌های محبوب پس انداز به شمار می‌رود و بحران جهانی اقتصادی ارزش طلا را بیش‌تر افزایش داده است به گونه ای که بیشتر ذخایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه یافته به صورت طلا است.

آلمان تنها کشوری نیست که تصمیم به تغییر مکان ذخایر طلای خود گرفته است. بانک مرکزی ترکیه نیز اخیرا ذخایر طلای خود را از آمریکا به ترکیه منتقل کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد