اقتصاد و صنعت

قیمت نفت به بالای ۷۴ دلار رسید

قیمت نفت به بالای ۷۴ دلار رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان دهنده افزایش بیشتر تولید نفت این کشور در ماه های آینده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز اندکی کاهش یافت.

آمارهای منتشر شده توسط موسسه بیکر هاگز نشان می دهد، شرکت های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به 20 آوریل 5 سکوی جدید را اضافه کرده و تعداد کل سکوهای حفاری را به 820 مورد رسانده اند که بالاترین تعداد از مارس 2015 تاکنون است.

افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان می دهد که تولید نفت آمریکا باز هم افزایش خواهد یافت. تولید نفت خام آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون 25 درصد رشد داشته و به رقم بی سابقه 10.54 میلیون بشکه در روز رسیده است. اکنون تنها روسیه با حدود 11 میلیون بشکه، بیشتر از آمریکا نفت تولید می کند.

اما به رغم کاهش جزئی قیمت نفت خام آمریکا، وضعیت کلی بازار نفت به ویژه با توجه به تقاضای بالای موجود در بازار آسیا مطلوب است و قیمت نفت برنت نسبت به پایین ترین رقم های ثبت شده در ماه فوریه 20 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 4 سنت افزایش به 74 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 3 سنت کاهش به 68 دلار و 37 سنت رسید.

دیگر عامل تقویت بازار نفت، کاهش تولید های اوپک و روسیه بوده که موجب حذف مازاد عرضه از بازار شده است.

کری کریگ، استراتژیست موسسه مدیریت دارایی جی پی مورگان گفت: «تحریم های آمریکا علیه کشورهای مهم صادر کننده نفت یعنی ونزوئلا، روسیه و ایران به افزایش بیشتر قیمت نفت کمک کرده است.»

دولت آمریکا قرار است 12 ماه می، در خصوص خروج یا عدم خروج از توافق هسته ای با ایران و وضع مجدد تحریم ها علیه تهران تصمیم گیری نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد