اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی؛

کارخانه کک سازی طبس تکمیل و آماده بهره برداری است

کارخانه کک سازی طبس تکمیل و آماده بهره برداری است
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پرداخت ۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان از محل طرح رونق تولید و اعتبارات سیستم بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: کارخانه کک سازی طبس تکمیل و آماده بهره برداری است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز- داوود شهرکی اظهار کرد: امیدواریم تکمیل چرخه اقتصادی را در سال جاری کامل و بتوانیم با این رویکرد به رونق تولید از طریق خرید و مصرف تولید کالای ایرانی کمک کنیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی صادرات و مرز ما ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی است، افزود: سال گذشته مرز ماهیرود به عنوان فعال ترین گذر مرزی در کشور معرفی شده است.

 وی گفت: سال گذشته 890 میلیون دلار خروجی از مرز داشته ایم که نسبت به سال قبل شش درصد افزایش داشته است.

 شهرکی با بیان اینکه طی سال گذشته در حوزه تفاهم نامه چهارجانبه با ایدرو و ایمیدرو 12 طرح به مبلغ 12 میلیارد تومان معرفی شده بود که در پایان سال حدود پنج میلیارد تومان تصویب و پرداخت شده است، عنوان کرد: در سال گذشته 287 فقره مجوز مشاغل خانگی صادر و دو میلیارد و 800 میلیون تومان به قالیبافان دستبافت استان تسهیلات پرداخت شده است.

 وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در مجموع 262 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت و معدن پرداخت شده است، بیان کرد: در این مدت 190 جواز صنعت تاسیساتی در استان نیز صادر شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق اشتغال استان در سال گذشته دو هزار و 500 نفر بوده که بالغ بر 95 درصد آن در حوزه های مختلف محقق شده است، اظهار داشت: در حوزه معدن 53 فقره پروانه اکتشاف برای بخش خصوصی صادر شده است.

 شهرکی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی با 63 پروانه معدنی و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری رتبه یک کشوری را دارد، گفت: در سال 96 سه میلیون تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان افزوده شده است.

 وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی در صدور پروانه بهره برداری رتبه یک کشوری، صدور گواهی کشف رتبه پنج، در حوزه اشتغال بخش معدن رتبه چهار و در مجموع معادن دارای پروانه بهره برداری رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 107 محدوده مناسب معدنی در استان شناسایی شده که بخشی از آن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، افزود: در سال گذشته سه مرحله مزایده عمومی محدوده های معدنی استان اجرا شده که تنها معیار حضور در این مزایده ها امتیاز گواهی فنی و مالی بوده است.

 وی با بیان اینکه 16 مورد طرح مشکلات واحدی استان را در کارگروه ملی داشته ایم، گفت: بالغ بر 120 مورد جلسات استانی برای این واحدها نیز برگزار شده است.

 شهرکی بیان کرد: یک هزار و 400 درخواست اکتشاف در سامانه کاداستر ثبت شده است که از این تعداد طرح اکتشاف 73 مورد مصوب و در مسیر اکتشاف قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تابلوی سرمایه گذاری خود برای سال 97 بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان طرح را دنبال می کند، عنوان کرد: پیش بینی اشتغال سازمان در سال جاری نیز دو هزار و 500 نفر است که امیدواریم به صورت 100 درصدی محقق شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه کارخانه کک طبس تکمیل و آماده بهره برداری است و تنها مشکل آن تامین زغال است، اظهار داشت: ظرفیت زغال طبس پاسخگوی تامین ظرفیت این کارخانه را ندارد که امیدواریم این مهم به زودی برطرف شود.

 شهرکی با اشاره به اینکه تمرکز بر واحدهای فرآوری مواد معدنی با نگاه حداکثر استفاده از محصول استخراجی از اهداف سازمان در سال جاری خواهد بود، افزود: کمتر از پنج درصد مواد معدنی ما به صورت 100 درصد خام صادر می شود و حداقل یک بار فرآوری انجام می شود.

 وی با اشاره به برگزاری دو همایش حمایت از حقوق مصرف کننده و روز ملی صادرات طی سال گذشته، تصریح کرد: برگزاری این نوع همایش ها در معرفی صنعت استان بسیار موثر است که امیدواریم در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

 وی ادامه داد: کارخانه فولاد علی رغم اینکه متعهد بودیم در سال قبل به بهره برداری برسد اما با اختلافات شرکت های پیمانکاری نتوانستیم به موقع این کارخانه را به بهره برداری برسانیم لذا امیدواریم در سال جاری فاز اول این کارخانه به بهره برداری برسد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه استخراج واقعی ما تا کنون بیش از 10 میلیون تن بوده است که بالغ بر سه میلیون تن سنگ آهک ما صرف تولید سیمان می شود و خروجی از استان نداریم، گفت: 1.5 میلیون تن استخراج زغال را در سطح استان داریم که خروجی به صورت خام نداریم.

 وی با بیان اینکه اکثر معادن استان به جز ظرفیت زغالی شهرستان طبس کوچک هستند، عنوان کرد: بالغ بر 95 درصد صنعت استان کوچک است ولی باید به دنبال صنعت بزرگ نیز برویم چراکه صنایع بزرگ به صنایع وابسته و خدمات آن کمک شایانی می کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد