سنگ و فلز گرانبها

با هدف فرآوری سنگ و استفاده از سرمایه گذاری خارجی؛

پارک تخصصی و بین‌المللی فرآوری سنگ در شهرستان خوی ایجاد می شود

پارک تخصصی و بین‌المللی فرآوری سنگ در شهرستان خوی ایجاد می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد پارک تخصصی و بین‌المللی فرآوری سنگ در خوی با هدف فرآوری سنگ و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه صنعت معدن منطقه خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن شهرستان خوی با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان در مجلس، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی و مدیر کل منابع طبیعی استان در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان خوی در این جلسه با بیان اینکه حوزه معدن یکی از مؤلفه های توسعه شهرستان خوی است اظهار داشت: مدیران کل استانی و دستگاه‌های مربوطه در راستای استفاده از تمام ظرفیت معادن شهرستان خوی گام بردارند.

عابدی به اهمیت حوزه معدن در اشتغال‌زایی اشاره کرده و افزود: با توجه به ظرفیت بالای معادن شهرستان خوی می‌توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب، اقدامات مهمی در راستای اشتغال‌زایی شهرستان خوی و حتی شمال استان انجام داد.

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بخش معدن را یکی از ظرفیت‌های شهرستان خوی عنوان کرده و تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته از این ظرفیت استفاده خوبی نشده و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی شهرستان بهره گیری کرد.

سید تقی کبیری در ادامه بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقای شاخص‌های معدن شهرستان و ایجاد اشتغال در این بخش تاکید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت شهرستان خوی در حوزه معدن اظهار داشت: تعداد 250 معدن فعال در شمال استان وجود دارد که از این تعداد نزدیک 30 درصد آن در شهرستان خوی است.

جعفر صادق اسکندری با اعلام خبر نوید بخش در حوزه معدن شهرستان خوی تصریح کرد: پارک تخصصی و بین‌المللی فرآوری سنگ با هدف فرآوری سنگ و همچنین استفاده از سرمایه گذاری خارجی در توسعه صنعت معدن منطقه در شهرستان خوی ایجاد خواهد شد.

موسوی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه از موافقت بیش از 2 هزار و 500 پرونده در مساحتی بالغ بر 3 هزار و 679 هکتار برای احداث معدن خبر داد و افزود: هدف ما بهره برداری بهینه از منابع طبیعی است و از معدن کاران در چارچوب مقررات حمایت می‌کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد