اقتصاد و صنعت

تورم فروردین ۹۷، ۸.۱ درصد اعلام شد

تورم فروردین ۹۷، ۸.۱ درصد اعلام شد
پایگاه خبری معدن نیوز- نرخ تورم در فروردین ماه ١٣٩٧ به ٨.١ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨.٢ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در فروردین ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به 112.9 رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش یافت. در این ماه خانوارهای کشور به طور میانگین ٧.٠ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٦ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٧.٢ درصد) ٠.٢ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم در فروردین ماه ١٣٩٧ به ٨.١ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨.٢ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل 2.3 درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٠.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم 12 ماهه در فروردین‌ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ١١.٢ و ٦.٩ درصد است.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در فروردین‌ماه ١٣٩٧ به عدد 112.9 رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٧.٣ درصد و نرخ تورم 12 ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها ٨.٠ درصد است.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه ١٣٩٧ به عدد 112.9 رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥.٤ درصد و نرخ تورم 12 ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها ٨.٣ درصد است.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت‌ها نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوجه‌فرنگی، مرغ ماشینی و انواع برنج خارجی است. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» اقلام طلای ١٨ عیار و لوازم و تجهیزات کامپیوتر بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین کاهش قیمت‌ها نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام تخم‌مرغ ماشینی و پیاز است. در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» کاهش قیمت محسوسی وجود نداشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد